حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی با اشاره به بازدید از سه محل دپو زباله در استان خاطرنشان کرد: اوضاع پسماند در این مناطق چندان مناسب نیست، عدم ساماندهی پسماند باعث آلوده شدن محیط‌های حفاظت شده نیز شد.
کد خبر: ۸۸۵۰۶۹۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بحث تخلیط زباله‌های عفونی مطب‌ها با سایر زباله‌ها برای نخستین‌بار در مرکز استان مازندران توسط رئیس محیط زیست شهرستان ساری مطرح شد.

پس از آن اظهارنظرهای جسته و گریخته در این ارتباط مطرح شده بود ولی به صورت جدی اقدام عاجل برای رفع این معضل در استان مازندران انجام نشده و این روند نامناسب در جمع‌آوری زباله‌ها همچنان ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران که خود را فارغ از مسائل سیاسی می‌داند در نشست خبری به مناسبت هوای پاک بحث ساماندهی پسماند را یکی دیگر از مشکلات و معضلات جدی استان مازندران عنوان کرد و به صراحت برای اولین‌بار در این ارتباط در جمع خبرنگاران پیش از مطرح شدن سؤالات فعالان رسانه به این موضوع به شدت انتقاد وارد کرد و گفت: اگر از 10 سال گذشته تاکنون بحث ساماندهی زباله در مازندران جدی گرفته می‌شد در حال حاضر در استان مشکل پسماند وجود نداشت.

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی با اشاره به بازدید از سه محل دپو زباله در استان خاطرنشان کرد: اوضاع پسماند در این مناطق چندان مناسب نیست، عدم ساماندهی پسماند باعث آلوده شدن محیط‌های حفاظت شده نیز شد.

وی در عین حال بحث پیگیری برای کارخانه زباله‌سوز مازندران را نیز مطرح کرد و یادآور شد: اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.

ابراهیمی‌کارنامی میزان زباله تولید شده بیمارستانی در استان را بیش از 5 تن در روز عنوان کرد و افزود: این زباله‌ها توسط مراکز درمانی استان بی‌خطرسازی می‌شود.

اما در حال حاضر بحث زباله‌های عفونی مطب‌ها است که به با زباله‌های عادی تخلیط شده و به مراکز دفن زباله در مازندران منتقل می‌شود.

جدای از مشکلاتی که در حوزه پسماند استان وجود دارد، بحث زباله‌های عفونی مطب‌ها است که میزان آن هم مشخص نیست و با سایر زباله‌ها تخلیط می‌شود.

در این حال غیر از محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز متولی سلامت مردم است و باید از حق قانونی خود در حوزه سلامت به نفع مردم مناطقی که زباله در این مناطق به صورت غیر قانونی دفن می‎شود، استفاده کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره اظهار کرد: در ارتباط با وجود مشکلات زیستی در مناطقی که زباله دفن می‌شود، دغدغه‌های زیست محیطی را به دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: به دلیل وجود مشکلات در حوزه پسماند، نامه‌ای دیگری در اختیار علوم پزشکی مازندران قرار گرفت، که اگر به این نامه ترتیب اثر داده نشود، براساس قانون طرح شکایت از دانشگاه در دستور کار قرار می‎گیرد.

ابراهمیی‌کارنامی با اعلام اینکه وظیفه ما در حفظ محیط زیست، نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها است، گفت: اگر مسئله حادی زیست محیطی اتفاق بیافتد باید از حق قانونی خود استفاده کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها