یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
مسئول بسیج اساتید هرمزگان گفت: با تقویت اعتقادات و معنویت جامعه و فرهنگ سازی و همچنین بیان کردن تبعات آن می توان از افزایش مصرف گرایی در جامعه جلوگیری کرد.
کد خبر: ۸۸۵۰۶۸۳
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

فرهنگ سازی و تقویت معنویت؛ راهکار مقابله با مصرف گرایی در جامعهاحسان کامرانی استاد دانشگاه و مسئول سازمان بسیج اساتید هرمزگان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با تبعات تجملگرایی و جامعه مصرفی اظهار داشت: یکی از مسائلی که انسان و جامعه را از معنویت دور می کند تجمل گرایی و مصرف  گرایی است.

وی با بیان این مطلب افزود: در قرآن کریم و منابع دیگر آیات و روایات زیادی در رابطه با تبعات اشرافیت و تجملگرایی و اسراف داریم و همه انسان ها از این کار نهی شده ایم.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: بدترین شکل اشرافیت و تجملگرایی در جامعه زمانی است که این اتفاق در بین مسئولان کشور رخ دهد؛ چراکه تبعات و خطرات آن به مراتب بیشتر است وباعث می شود درد مردم را درک نکنند.

مسئول سازمان بسیج اساتید هرمزگان گفت: در حال حاضر شاهد رشد تجملگرایی و اشرافی گری در جامعه هستیم و قطعا تبعات و مضرات بسیار خطرناکی خواهد داشت.

کامرانی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از مصرف گرایی در جامعه مطرح کرد: با تقویت اعتقادات و معنویت جامعه و فرهنگ سازی و همچنین بیان کردن تبعات آن می توان از افزایش مصرف گرایی در جامعه جلوگیری کرد.


ارسال نظرات