خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجفی گفت: در انتخابات شوراها نباید به دنبال آن باشید که فلان نماینده از کدام طایفه و قوم است؛ باید بررسی کنید که آیا شایستگی و صلاحیت رسیدگی به مشکلات مردم را دارد.
کد خبر: ۸۸۵۰۶۸۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ امام جمعه موقت شهر دولت آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت مبعث پیامبر رحمت (ص) و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی بن جعفر علیه السلام به بیان حدیثی از این امام بزرگوار پرداخت و گفت: امام کاظم (ع) می فرمایند: هر کس دو روزش مثل هم باشد ضرر کرده و هر کسی که امروزش بدتر از دیروزش باشد از رحمت خداوند به دور است و کسی که در نقصان و ضرر باشد مرگ برای او بهتر است.
حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی اصغر نجفی ادامه داد: ماه رجب ماه آمادگی برای میهمانی خدا، ماه پاک شدن از گناهان و خودسازی است و به همین دلیل است که در این ماه استغفار زیاد سفارش شده است؛ چراکه اگر در ماه رجب روحمان پاک نشود از ماه رمضان لذت نخواهیم برد.

امام کاظم (ع) می فرمایند: شیعه ما نیست کسی که روزانه محاسبه اعمال نداشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه تا فرصت هست از این ماه استفاده کنیم، ادامه داد: همچنین امام کاظم (ع) می فرمایند: شیعه ما نیست کسی که روزانه محاسبه اعمال نداشته باشد.
نجفی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا اظهار کرد: از امام صادق (ع) سوال شد در مورد تاثیر تقوا؛ ایشان پاسخ دادند: یکی از معانی تقوا این است که آنجایی که خدا امر کرده باید حضور داشته و آنجایی که نهی کرده نباید حضور داشته باشید.

کودتای سقیفه نتیجه حاضر نشدن بیعت کنندگان روز غدیر بود
این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: تقوا صرفا به اعمال مناسکی نماز و روزه منحصر نمی شود بلکه باید در رفتار و منش اجتماعی و سیاسی انسان نمود داشته باشد؛ همانطور که در تاریخ اسلام آنجایی که طرفداران ائمه علیهم السلام حضور پیدا نکردند چه آسیب های جبران ناپذیری به اسلام و امامان آمد و بعد از پیامبر نیز کودتای سقیفه نتیجه حاضر نشدن بیعت کنندگان روز غدیر بود.
وی ادامه داد: سال ۶۱ شهادت امام حسین به خاطر حاضر نشدن مسلمانان و طرفداری از امام حسین بود که منجر به تکه تکه شدن امام و اهل بیت علیهم السلام شد در صورتی که اگر پنج هزار نفری که یک سال پس از شهادت امام حسین در کربلا حضور پیدا کردند، به موقع حاضر می شدند، امروز مسیر اسلام جور دیگری بود.
نجفی یادآور شد: در زمان و عصر خودمان هم اگر مردم در جریان انقلاب اسلامی و نابودی نظام شاهنشاهی در صحنه حضور جدی و همگانی پیدا نمی کردند انقلاب ما پیروز نمی شد و در جنگ تحمیلی هشت ساله و حماسه ۹ دی در سال ۸۸ نیز به دلیل حضور مردم بود که اسلام حفظ و سربلند شد.
امام جمعه موقت دولت آباد تاکید کرد: شرایط امروز به نحوی است که باید با دقت بیشتری مسائل و جزئیات سیاسی را مدنظر قرار دهیم.

دشمن به دنبال ترساندن مردم و مسوولان است
وی در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: دشمن به دنبال ترساندن مردم و مسوولان است و قصد دارد مردم را نا امید کند، این تهدیدات و تحریم ها همه به خاطر این است که هر گاه مردم در صحنه حضور داشته حکومت مقتدرانه در مقابل دشمنان ایستاده است به گونه ای که آن ها با همه ابرقدرتیشان فوراً عقب نشینی کرده اند.
نجفی ضمن اشاره به اخبار اخیر تهدیدات نظامی آمریکا و کره شمالی عنوان کرد: دشمن دنبال این است که یا انتخابات را تعطیل کنند یا کمرنگ برگزار شود.
این مسئول تاکید کرد: مواظب حرف های افراد منفی باف باشید، مانند برخی از افراد که مرتب می گویند ما در انتخابات شرکت کردیم پس چرا گرانی است.
وی خاطرنشان کرد: حضور مردم پیام استقامت به دشمن می دهد؛ چراکه هر کجا دشمن حضور مردم را پرشور دیده است عقب نشینی کرده است.

حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است
نجفی در ادامه ضمن بیان اینکه حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است گفت: همانطور که حضور امام حسین (ع) در کربلا یک تکلیف شرعی بود؛ علی رغم آن که بسیاری شرکت نکردند.

این کارشناس گفت: آنچه دشمن به دنبال نابودی آن است حکومت و نظام اسلامی است که علی رغم مشکلات و سوء مدیریت های خود تا کنون به حیات خود در طول یک هزار و ۴۰۰ سال ادامه داده است.
وی ضمن بیان اینکه در تکلیف شرعی باید به دنبال انجام وظیفه بود اظهار کرد: در انتخابات شوراها نباید به دنبال آن باشید که فلان نماینده از کدام طایفه و قوم است؛ باید بررسی کنید که آیا شایستگی و  صلاحیت رسیدگی به مشکلات مردم را دارد.
نجفی عنوان کرد: رای دادن یک تکلیف شرعی است که فردا به خاطر آن از ما سوال می شود پس باید در انتخاب افراد دقت کنیم، بنابراین مواظب باشید دین و عاقبت خود را با بدگویی و غیبت پشت سر افراد خراب نکنید.

رد صلاحیت های داوطلبان شوراها و ریاست جمهوری به معنای بد بودن افراد نیست
امام جمعه موقت شهر دولت آباد اظهار کرد: رد صلاحیت های داوطلبان شوراها و ریاست جمهوری به معنای بد بودن افراد نیست؛ چون مسوولان طبق ضوابط قانونی اعلام می کنند که این فرد صلاحیت این مسوولیت را ندارد؛ همانطور که پیامبر اکرم (ص) به ابوذر گفت: تو انسان خوبی هستی اما برای حکومت داری مناسب نیستی و ابوذر سریعا پذیرفت.
نجفی در پایان ضمن اظهار امیدواری از حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: مواظب تبلیغات منفی دشمن که به زبان برخی مردم بیان می شود؛ باشید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها