عراقی‌زاده در هشتمین‌ کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا خبر داد
دبیر هشتمین کنگره سلامت در حوادث و بلایا از تشکیل ۳۰۰ تیم اورژانس برای کمک رسانی در بلایای طبیعی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۰۶۴۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، عراقی‌زاده، دبیر هشتمین‌ کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا در این کنگره که به همت بسیج جامعه پزشکی کشور در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است: کنگره سلامت در حوادث بلایا در سال 82 زیر نظر بسیج جامعه پزشکی شروع به کار کرد و به موضوعات مهم پرشکی پرداخت که متولی نداشت.

وی افزود: در بعضی از حوزه‌ها مانند قلب و عروق و بیهوشی انجمن‌های تخصصی وجود داشت اما برای موضوعات بین رشته‌ای مانند سلامت در حوادث و بلایا که بسیار مهم است، انجمنی وجود نداشت.

دبیر هشتمین‌ کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا ادامه داد: شعار امسال کنگره "شناخت خطر در حوادث و بلایا" است و مناسبت بسیاری با تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اقتصاد مقاومتی را دارد چرا که پیشگیری مقدم بر درمان است و پیشگیری هزینه‌ کمتری در بر دارد.

وی در ادامه گفت: اگرچه در برخی از اتفاقات مانند سیل، طوفان و ریزگردها نمی‌توان پیشگیری کرد اما می‌توان پیش بینی کرد که یکی از اهداف ما در کنگره نیز همین موضوع است.

عراقی‌زاده، در پایان افزود: یکی از موضوعات اساسی که در این کنگره طی سال‌های اخیر تصمیم گیری شد، تاسیس سازمان مدیریت بحران بود؛ همچنین یکی دیگر از دستاوردهای این کنگره تشکیل ۳۰۰ تیم اورژانس برای حضور در بلایا جهت‌ امدادرسانی است.

 

ارسال نظرات