فرمانده تیپ 71 مکانیزه پیاده پادگان ابوذر گفت :بازی دراز مهمترین منطقه استراتژیک غرب کشور در دوران دفاع مقدس است که مدتی در اشغال دشمن بود و با ایثار و شجاعت رزمندگان که در این ارتفاعات موج می زند از لوث دشمن پاکسازی شد.
کد خبر: ۸۸۵۰۶۳۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،سردار ساسان مومن فرمانده تیپ 71 مکانیزه پیاده پادگان ابوذر  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای عملیات بازی دراز اظهار داشت: عملیات بازی دراز یک عملیات مهم و ارزشمند در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که برای باز پس گیری بخشی از خاک میهن که توسط دشمن بعثی اشغال شده بود، صورت گرفت. 
 
 
وی افزود: بازی دراز مجموع ارتفاعاتی استراتژیک، پر اهمیت و صعب‌العبور با میدان دید و تیر وسیع است که در ابتدای جنگ به دست مزدوران بعثی افتاد و رزمندگان مجاهد اسلام با فدا کردن جان پاک خویش آن را از دشمن بازستانده و پرچم افتخار را بر قله‌های آن به اهتزار در آوردند. 
 
 
فرمانده تیپ 71 مکانیزه پیاده مستقل ارتش مستقر در پادگان ابوذر گفت: به منظور بزرگداشت عملیات غرورآفرین بازی دراز و فداکاری های هوانیروز ارتش جهوری اسلامی ایران در هشت دفاع مقدس در غرب کشور، هماهنگی لازم در خصوص برگزاری مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز با صعود به این ارتفاعات و سالروز شهادت شهید شیرودی در محل یادمان این شهید بزرگوار با همکاری دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح انجام پذیرفته است. 
 
وی در پایان گفت: بی تردید یکی از بهترین راه های ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا و بیان اهداف و آرمان های والای آنان، برگزاری چنین بزرگداشت هایی است. 


ارسال نظرات