خبرهای داغ:
حجت الاسلام میرآقایی در گردهمایی مدافعان حرم و یادبود شهدای شهرک فرهنگیان شاهرود گفت: جامعه ای که ناظر به قیامت شد در سختی ها داد و فریاد نمی کند چرا که اعتقاد دارد با خدا معامله کرد و او خودش مزد و پاداش خواهد داد.
کد خبر: ۸۸۵۰۶۲۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدحسین آقامیری در گردهمایی مدافعان حرم و یادبود شهدای شهرک فرهگیان شاهرود که در شب شهادت امام کاظم(ع) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مسجد موسی بن جعفر(ع) شهرک فرهنگیان این شهر برگزار شد در سخنانی با اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) اظهار کرد: هیچ دفاعی، جامع تر و جانانه تر از دفاع حضرت زهرا(س) برای علی ابن ابیطالب(ع) به عنوان امام زمانش نداریم.

وی افزود: خطبه فدکیه برای بشریت بیان شده است و در آن یک سوال تا ظهور امام زمان(عج) ایجاد شده که پیغمبری که از دنیا می رود هنوز چند ساعت از رحلتش نگذشته مردم در مقابل تفکر و اعتقادات او می ایستند.

آقامیری خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) در این خطبه از حقانیت امیرالمومنین دفاع کرد و جامعه بیدار شوند و هم سوالی را که برای آیندگان خواهد بود را جواب داده و هشداری نیز دادند که این مَرَضی که به جان مردم مدینه افتاد به جان بقیه نیز می افتد و پیشگیری کردند.

وی با بیان اینکه تمام ظلمی که به اهل بیت شد از سقیفه سرچشمه می گیرد افزود: در ابتدای خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) فلسفه برخی از احکام را بیان می کنند و در مورد زکات بیان می دارند که زکات دل و جان شما را پاک می کندو در تعرف بزرگان از زکات آمده هر انفاقی که با نیت اطاعت از خدا باشد زکات نام دارد.

این کارشناس حوزه دین ادامه داد: علت اینکه حضرت زهرا(س) این مطلب را بیان فرمودند این است که جهان در تسخیر انسان است و خدا رغبت به دنیا را هم در انسان قرار داده و نمی شود دنیا را انکار کرد چون حکمت و دانا و علیم بودن خدا نادیده گرفته می شود.

وی اضافه کرد: امام کاظم(ع) می فرماید(عُقلا به دنیا بی رغبت و به آخرت مشتاق هستند) و خداوند در قرآن دنیا را بازیچه برای انسان قرار داده و انسان هایی که از خدا دور می شوند به دنیا راضی می شوند.

آقامیری با بیان اینکه استفاده از دنیا برای گذراندن امورات و آباد کردن آخرت است اظهار کرد: اگر در دنیا کمک کنی به دیگران خدا در آخرت دست تو را می گیرد و اگر اینگونه به دنیا نگاه کنیم آخرت ما آباد می شود و در راه خدا انفاق داشته باشیم تا خدا در دنیا و آخرت به ما کمک و از ابلیس دور و به خدا نزدیک شویم.

وی تاکید کرد: اگر از مال دنیا جدا شوی تزکیه نفس رخ می دهد و نزدیکی به خدا طهارت را زیاد می کند و آدم عاقل دنیا را محکم نچسبیده و سخن موسی بن جعفر و حضرت زهرا(س) یکی است که مراقب دنیا باشیم که دنیا کاری نکند در مقابل امام زمان خود بایستیم.

استاد حوزه و دانشگاه قم با اشاره به دفاع رزمندگان از حرمدر سوریه و عراق گفت: چرا نگاه ما به دنیا اینگونه است و بی خبریم و متاسفانه به این رزمندگان سخنانی بیان می شود که برای پول می روند، کدام انسان عاقل خود را در مقابل گلوله قرار می دهد؟ مردمی که غرق دنیا باشند اینگونه سخن می گویند.

وی بیان کرد: روحیه جامعه و مسئولینی که غرق دنیا هستند اینگونه است که از اهل بیت غافل می شوند در صورتی که این شهدا آخر عقل و عقلانیت هستند که مرگ خود را شهادت قرار می دهند تا هم خود بهره ببرند و هم دیگران را بهره مند کنند و دنیا و آخرت خود را آباد کنند.

آقامیری تاکید کرد: جامعه ای که ناظر به قیامت شد در سختی ها داد و فریاد نمی کند چرا که اعتقاد دارد با خدا معامله کرد و او خودش مزد و پاداش خواهد داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها