رجیئی گفت: مدیریت و فرماندهی سید محمد در همه جا زبان زد داشت؛ شهید صنیع خانی در دوران دفاع مقدس تعامل خوبی با قسمت های مختلف سپاه وپلیس راه های کشور برقرار می کرد.
کد خبر: ۸۸۵۰۶۲۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج؛ اصغر رجیئی همرزم شهید سیدمحمد صنیع خانی در مورد زمینه آشنایی اش با این شهید اظهار داشت:نخستین بار سال 61 در پادگان 15خرداد با هم آشنا شدیم.آن زمان من در ترابری اهواز مسئول کنترل اتوبوس ها بودم.زمانی که شهید صنیع خانی به سمت فرماندهی ترابری سپاه منصوب شد،من امور مالی ترابری سپاه را به عهده گرفتم.
 
وی در ادامه در مورد فرماندهی شهید صنیع خانی گفت: مدیریت و فرماندهی سید محمد در همه جا زبان زد داشت.او تعامل خوبی با قسمت های مختلف سپاه وپلیس راه های کشور برقرار می کرد.او با وزیر راه وقت هم تعامل خوبی داشت و همین تعامل ها باعث شد که ترابری سپاه بتواند با انسجام بیشتری فعالیت کند.در زمان جنگ،اگر این تعامل ها برقرار نمی شد،ما نمی توانستیم امکانات و تجهیزات مورد نیاز جبهه را به موقع به رزمنده ها برسانیم.
 
وی افزود:کار من به گونه ای بود که باید در پادگان 15خرداد می ماندم و به امور مالی رسیدگی می کردم.مثلا اگر به ماشینی خسارت وارد می شد،مسئول پرداخت خسارت وارده به عهده من بود.معاونت امور مالی نقش حساسی در ترابری سپاه داشت که سید محمد بنا به اعتمادی که به من داشت،این سمت را به دوش من گذاشت.با توجه به علاقه خاصی که به او داشتم،همیشه سعی می کردم کارهایم را دقیق انجام دهم.
 
همرزم شهید صنیع خانی ابراز داشت: سید محمد گاهی به دلیل فعالیت های زیاد،از درد پا و کمر ناله می کرد با این حال کارش را به اتمام می رساند.جزو کسانی نبود که از کارهای مشکل شانه خالی کنند.برعکس با مشکلات مقابله می کرد و به همین دلیل ترابری سپاه در طول دوران دفاع مقدس توانست خدمات زیادی را برای پاسداری از انقلاب انجام دهد.سید محمد بارها به دلیل فعالیت هایش از مسئولین مختلف لوح سپاس دریافت کند.
رجیئی اضافه کرد:سیدمحمد انسان کم حرفی بود و دوست داشت عمل گرا باشد.در طول مدیریتش در فرماندهی ترابری سپاه،وقتی به مشکلی برمی خوردیم،از او کمک می گرفتیم.او هم همیشه با نرمی رفتار می کرد و در هنگام بروز مشکلات،دست کمک به ما می داد.
 
وی خاطره رحلت امام خمینی ره را یادآورشد و افزود: شب بود که خبر  فوت امام (ره) را به ما دادند. همه ما شروع به گریه کردیم.شهید صنیع خانی به ما دستور داد تا قبل از اینکه همه مردم مطلع شوند،جرثقیل،اتوبوس،تریلی،آمبولانس و... را دور تا دور حرم امام (ره) ببریم.من مسئول آمبولانس ها بودم تا در موقع بحرانی،به حال عزاداران رسیدگی کنیم.»
 
همرزم شهید صنیع خانی تاکید کرد:در طول مدیریتش در ترابری سپاه،گاهی به همراه همکارانش به گردش می رفت.همیشه می گفت در کنار کار،باید تفریح هم باشد.او با محبتش همه ما را شیفته خودش کرده بود.به طوری که همیشه از بودن در کنارش لذت می بردیم.
 
رجیئی در پایان گفت: زمان شروع بیماری اش،راهی بیمارستان شد. گاهی به ملاقاتش می رفتیم.تا اینکه بعد از بازگشت از انگلستان،به شهادت رسید.حالا سال هاست که از شهادتش می گذرد،اما همچنان دلتنگ صحبت ها و خنده هایش شده ام.او با کارهای خوبش همه ما را شیفته خود کرد و امیدوارم در زمان مرگمان،شفاعت کننده ما نزد خدا باشد.

ارسال نظرات