برادر شهيد کریمی عنوان کرد

نقش شهید کریمی در راه اندازی «گشت ثارالله» در اوایل انقلاب

کریمی گفت: زماني كه شهید کریمی فرمانده منطقه 10 سپاه تهران بود، منافقين ترور هاي زيادي را در تهران انجام مي دادند. و حاج داوود در آن شرايط، حفاظت از شخصيت هاي سياسي را به عهده گرفت.
کد خبر: ۸۸۵۰۶۲۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، «محمد كريمي» برادر کوچک شهید کریمی، ابتدا از روزهاي نوجواني این شهید گفت:در دوران نوجواني،در كنار تحصيل، كار مي كرد. در مدرسه شبانه درس خواند و ديپلم  گرفت و بعضي از خطبه هاي نهج البلاغه را از حفظ بود.مدام مرا توصيه به نماز اول وقت و احترام به مادرم مي كرد.
 
وي به فعاليت هاي انقلابي حاج داوود اشاره کرد:قبل از پيروزي انقلاب، يك مغازه تراشكاري در شهر ري داشتيم. حاجي در اين مغازه دستگاه چاپ داشت. گاهي مغازه را مي بست و مخفيانه اعلاميه هاي امام (ره) را در آنجا چاپ مي نمود و در ميان مردم پخش مي كرد. حاج داوود و شوهر خواهرم «شهيد محمود بشر حق» در گروه فجر اسلام با هم همكاري داشتند .
 
برادر شهید، درباره نقش شهید کریمی در واقعه 15خرداد 42 هم توضیحاتی داد:حاج داوود در راهپيمايي 15خرداد حضور داشت. آن روز تا موقع غروب به خانه برنگشت. مادرم مدام بي قراري مي كرد. هنگام غروب با لباس هاي خوني به خانه برگشت. او در درگيري با ماموران حكومتي زخمي شده بود.
 
كريمي از فعاليت هاي مذهبي اين شهيد بزرگوار يادي کرد و افزود:حاج داوود در هيئت هاي مذهبی نازي آباد حضور فعالي داشت. هر سال با فرارسيدن دهه محرم، هيئتي در محله مان برپا مي كرد.مي خواست با برپايي اين هيئت ها، مردم را با مباني فكري امام حسين (ع) و قيام عاشورا بيشتر آشنا كند.
 
وي خاطر نشان کرد:بعد از انقلاب، با هم وارد كميته نازي آباد شديم. حاج داوود در كميته، كار عمليات مبارزه با مواد مخدر، برخورد با اراذل و اوباش،درگيري با منافقين و ... را انجام مي داد. مدتي در نازي آباد كار گزينش سپاه را انجام مي داد. او در دفتر هماهنگي تشكيل سپاه، براي تعيين فرمانده هان سپاه در شهر ها نظر مي داد.
 
از محمد كريمي درباره دوران فرماندهي حاج داوود در منطقه 10سپاه پرسیدیم: زماني كه فرمانده منطقه 10 سپاه تهران بود، منافقين ترور هاي زيادي را در تهران انجام مي دادند. حاج داوود در آن شرايط، حفاظت از شخصيت هاي سياسي را به عهده گرفت و «گشت ثارالله» را راه انداخت. وي با تشكيل گردان هاي رزمي، فعاليت سپاه را منسجم تر كرد.
وی تاکید کرد:رفتارش با مادرم توام با احترام بود. گاهي براي نشان دادن علاقه اش، پاي مادر را مي بوسيد. مدام از مادرش مي خواست تا برايش دعاي شهادت كند. سرانجام هم به اين آرزويش رسيد.
 
برادر شهید کریمی در پايان ابراز داشت: گاهي حاج داوود به خوابم مي آيد. يك بار پيكرش را در جايگاه بلندي ديدم. ان شاء الله كه مقام اخروي اش بلند و متعالي باشد. من از دوران كودكي تا شهادتش، چيزهاي زيادي از او آموختم، اميدورام روحش با روح شهيدان صدر اسلام محشور گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار