رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن گفت: این بانك در زمینه تأمین مالی پروژه های زیربنایی ، بویژه بخش های نیروگاهی، خطوط ریلی و صنایع هوایی از پتانسیل بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۸۸۵۰۶۱۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانك صنعت و معدن، علی اشرف افخمی كه در دیدار مائوراب كومار سفیر هند در كشورمان سخن می گفت افزود: در چهار سال گذشته هفت طرح نیروگاهی با استفاده از یكهزار و ٢١٥ میلیون دلار تسهیلات بانك صنعت و معدن به بهره‏برداری رسیده است.
وی تصریح كرد:در همین مدت تعداد ٣ طرح پتروشیمی كاویان، لرستان و مهاباد با تسهیلات بانك صنعت و معدن به بهره برداری رسیده ، چهار طرح پتروشیمی مسجد سلیمان، ایلام، هنگام و بوشهر در حال اجرا بوده و تسهیلات طرح آدیش جنوبی نیز به تصویب رسیده است.
مدیرعامل بانك صنعت در ادامه تصریح كرد :تامین مالی ٥٠ درصد از ظرفیت تولید فولاد كشور توسط بانك صنعت و معدن صورت گرفته و در حال حاضر یازده طرح فولادی با تسهیلات بانك صنعت و معدن در كشور در حال اجراست .
افخمی ضمن اشاره به فعال بودن اعتبار اسنادی مربوط به پروژه قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان افزود مذاكره با بانك های چینی، اروپایی و روسی جهت اخذ خطوط اعتباری بلند مدت برای تأمین مالی پروژه های ملّی و زیربنایی در حال انجام است.
در ادامه این دیدارسفیر كشور هند پروژه چابهار كه تفاهم نامه آن بین صندوق توسعه صادرات هند و سازمان بنادر و دریانوردی كشورمان منعقد شده و بانك صنعت و معدن به عنوان بانك عامل این پروژه ها به ارزش تقریبی ١٥٠ میلیون دلار معرفی شده است را برای كشورش حائز اهمیت دانست.
در این دیدار مقرر شد به منظور نهایی نمودن فرآیندهای استفاده از تسهیلات اگزیم بانك هند بابت پروژه های سازمان بنادر و دریانوردی، هیأتی متشكل از نمایندگان اگزیم بانك و یوكو بانك به ایران سفر كنند.
گفتنی است ایجاد مقدمات خرید ٢٧ دستگاه ترانستینر در مرحله اول از طریق خط اعتباری اگزیم بانك هندوستان - كه تاكنون بانك صنعت و معدن تنها استفاده كننده از خط مزبور در بین هفت بانك ایرانی تحت این قرارداد بوده است - در حال پیگیری بوده و بزودی قرارداد فرعی مربوط به آن منعقد و گشایش اعتبار اسنادی انجام خواهد شد.
ارسال نظرات