حجت الاسلام آقامیری در مراسم شهادت امام کاظم(ع) شاهرود گفت: اگر غرق در دنیا شویم از امام زمان خود هم غافل می شویم و بی توجهی و حتی لِه کردن مقدسات نیز آسان می شود و به راحتی مقدسات را زیر پا می گذاریم و این کار را از تریبون های رسمی کشور نیز انجام می دهیم.
کد خبر: ۸۸۵۰۶۱۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدحسین آقامیری در مراسم شب شهادت امام موسی کاظم(ع) که به همت پایگاه امام خامنه ای بسیج مساجد و محلات ولایت و هیئت جانثاران اباعبدالله(ع) با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد غربای شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به اجرای دو اجلاسیه شهدا شهرستان شاهرود و اجرای گروه نمایشی فصل شیدایی اظهار کرد: توصیه بنده به همه این است که این فرصت را از دست نداده و این نمایش را حتماً ببینند که از هبوط آدم تا ظهور امام عصر را به تصویر می کشد و در قالب هنر و سبک نمایش اعتقادات و تاریخ دین و مذهب را به نمایش می گذارد و این اثرگذاری فراوانی دارد.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع) افزود: موسی بن جعفر در حدیثی می فرماید(هر که دنیا را دوست دارد خوف آخرت از دلش بیرون می رود) که دلالت دارد که اینکه باید از دنیا فاصله بگیریم.

میرآقایی با توضیح اینکه اگر ما دنیا را کلاً منکر شویم حکمت و علم بودن خدا را زیر سوال می بریم و اگر هم بگوییم فایده دارد سخن امام کاظم(ع) را زیر سوال می بریم حال اینکه اهل بیت مفسر قرآن هستند خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) در سخنی فرمودند(اگر کسی به خاطر دینش دنیایش و به خاطر دنیایش دینش را از دست بدهد در هر دو صورت خسران کرده است) و باید بدانیم خداوند متعال و اهل بیت حرف متناقضی ندارند.

وی ادامه داد: دنیا را خدا آفرید و انسان را اشرف مخلوقات قرار داد و عقل هم عنایت کرد و حال در کنار آن قرآن را که دفترچه راهنما برای زندگی در دنیاست قرار داد و اهل بیت مفسران آن هستند و باید بدانیم این دنیا بازیچه است تا قیامت را آباد کنیم و دنیایی که قیامت را خراب کند به درد نمی خورد.

استاد حوزه و دانشگاه قم با بیان اینکه اگر دنیا به درد بخور بود خدا فرمان می داد استفاده کنیم عنوان کرد: خدا به ما باید و نبایدها را بیان کرده تا با توجه به آنها از دنیا استفاده کنیم و انسانی که غرق در دنیا می شود آخرت خود را فراموش می کند.

وی با بیان اینکه امام کاظم(ع) دو سال از عمر خود را با لباس مبدل به تبلیغ دین می پرداختند تاکید کرد: جامعه زمان امام کاظم(ع) به نحوی بود که امام زمان آنها اینگونه زندگی می کرد که وقتی در سیاه چاله قرار گرفت از خدا تشکر کرد که سبب شده تا عبادت کند.

کارشناس حوزه دین بیان کرد: اگر غرق در دنیا شویم از امام زمان خود هم غافل می شویم و بی توجهی و حتی لِه کردن مقدسات نیز آسان می شود و به راحتی مقدسات را زیر پا می گذاریم و این کار را از تریبون های رسمی کشور نیز انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه در شان جامعه اسلامی نیست که شهادت و ولادت ائمه بیاید و هیچ تغییری و اتفاقی در جامعه ایجاد نشود گفت: ما همه دنیا نیستیم، ما شیعیان امیرالمومنین هستیم و ادعا داریم امام زمان(عج) می آید و در عالم فتح الفتوح می کند و اینها مهم است و باید بدان دقت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها