خبرهای داغ:
مشاورعالی فرمانده کل سپاه:

امروز دشمن از اقتدار و ایستادگی ما می‌ترسد/ سپاه پاسدار ارزش‌های نظام و انقلاب است

مشاورعالی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمادگی نظامی ما دشمن را به خطر انداخته است، گفت: هر زمان ما از خود ضعف نشان دادیم و کوتاهی کردیم دشمن حمله کرد؛ امروز دشمن از اقتدار و ایستادگی ما می‌ترسد .
کد خبر: ۸۸۵۰۵۳۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، سردارعلیرضا افشار در یادواره 120 شهید پاسدار شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پاسدار و همچنین تبریک به پاسداران به مناسبت سالروز تاسیس سپاه اظهار داشت: تنها جنگی که نه تنها دو ابرقدرت بزرگ جهان بلکه تمام کشورهای هم پیمان ناتو دشمن کشور ما بودند، جنگ تحمیلی بود و سپاه در آن برهه از زمان تشکیل شد تا بستر حضور مردم در صحنه باشد .

وی گفت: تهدیدات مختلفی در مقابل نظام و انقلاب است و سپاه، پاسدار این نظام و انقلاب بوده و هرجا که تهدیدی علیه ایران نظام و انقلاب می‌شود ورود پیدا می کند و به خوبی در مقابل دشمنان می‌ایستد و پاسدار ارزش‌های نظام و انقلاب است .

مشاورعالی فرمانده کل سپاه اضافه کرد: در یک مقطعی ناامنی‌ها، ترورها، منافقین، گروه‌های فدایی خلق، دموکرات و... در کشور امنیت را به خطر انداختند ولی یک پاسدار جوان، در پای نقشه ایستاد و دشمن را به تصویر کشید و تعجب همگان را برانگیخت و نشان داد که امام (ره) درست هدایت کرده‌اند و بعد از آن این نهال نوپای سپاه توانست در کنار ارتش باعث افتخارآفرینی شود .

وی با بیان اینکه در این جنگ هشت ساله که بر کشور و ملت ما تحمیل شد، ابرقدرت‌های شرق و غرب پشت دشمن ما بودند، تصریح کرد: همچنین در جنگ‌های معاصر که در کشورهای دیگر اتفاق می افتد نظیر جنگ کوبا و... یک طرف این جنگ ها آمریکا بوده یک طرف دیگرش شوروی، اما همچنان این نیروهای سپاه بودند که در کنار نیروهای مردمی ایستادند .

سردار افشار در ادامه به امنیت برقرار شده در کشور اشاره کرد و گفت: در تمام کشورهای جهان یک نوع نا امنی برقرار است اما خوشبختانه در کشور ما نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه و ارتش به خوبی درخشیده اند و مانع نا امنی در کشور شده‌اند .

* آمریکا در مقابل کوچک‌ترین تهدیدی علیه ما منافع خود را به خطر می‌اندازد

وی با بیان اینکه اگر دوراندیشی‌های مقام معظم رهبری نبود امروز ما نیز این امنیت را نداشتیم، ادامه داد: افرادی که قصد تخریب افکار عمومی مردم را دارند افکارشان ریشه در دشمن دارد و ما همیشه فریاد برآوردیم که هیچ ترسی از دشمن نداریم و در مقابل داعش و دیگر سرکرده‌های آنها می‌ایستیم .

مشاورعالی فرمانده کل سپاه افزود: برخی کوته‌بین بوده و به دنبال این هستند که ببینند در کشور ما چه اتفاقی می افتد، برنامه ریزی کنند که آن را به هم بریزند و ناکارآمد بخوانند و فتنه ای نو به پا کنند .

وی اضافه کرد: آنچه که ما را در مقابل استکبار جهانی و تکفیری‌ها محکم نگه داشته و اجازه نمی دهد که به این کشور حمله کنند یکی نیروی انسانی کارآمد و دیگری آمادگی نظامی ما است؛ دشمن از نیروی نظامی و سلاح‌های ما واهمه دارد .

سردار افشار تصریح کرد: شرایط امروز ما با گذشته‌ها فرق می کند، آمریکا باید محاسبه کند در مقابل کوچک‌ترین تهدیدی منافع خودش به خطر خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه آمادگی نظامی ما دشمن را به خطر انداخته است، گفت: هر زمان ما از خود ضعف نشان دادیم و کوتاهی کردیم دشمن حمله کرد؛ امروز دشمن از اقتدار و ایستادگی ما می‌ترسد .

* هرچه سپاه قوی‌تر شود کشور قوی‌تر خواهد بود

مشاورعالی فرمانده کل سپاه در ادامه اشاره‌ای به جنگ نرم دشمن کرد و افزود: دشمن وقتی می بیند با جنگ سخت که همان جنگ هشت ساله است، نمی تواند به هدف خود برسد با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی پا پیش گذاشته و جوانان ما و افکار آنها را مورد هجمه قرار داده و این وظیفه سپاه و بسیج است که جوانان را از این برنامه ای که دشمن علیه آنها به راه انداخته آگاه سازد .

وی ابراز داشت: محاصره اقتصادی چیز جدیدی نیست و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد چراکه آمریکا تمام منافعش را نه تنها در ایران بلکه در تمام منطقه خاور میانه در خطر می‌دید بنابراین جنگ نرم و اقتصادی را به راه انداخت.

سردار افشار با بیان اینکه سپاه در مقابل این جنگ‌ها همیشه در خط مقدم بوده و هست، عنوان کرد: نمی شود که ما از لحاظ نظامی پیشرفت کنیم و دشمن مثل موریانه در عمق فرهنگ ما رسوخ کند و آن را از هم بپاشد .

وی خاطرنشان کرد: سپاه در تمام عرصه ها پاسدار نظام و انقلاب بوده و هست و از زمان جنگ تحمیلی ساخت ماشین آلات و موشک ها را به عهده گرفته و اکنون نیز مبارزه با جنگ نرم را در ادامه کارهای خود دارد .

مشاورعالی فرمانده کل سپاه اضافه کرد: بعضی افراد می‌گویند که اقتصاد مملکت به دست سپاه افتاده است، اما باید بدانید که نیروهای انقلابی سپاه را نیروهای مردمی و خود فرزندان شما تشکیل داده اند و هرچه سپاه قوی تر شود کشور قوی تر خواهد بود .

* دشمن به دنبال گرفتن سرمایه اجتماعی ایران و نابود کردن افکار آنهاست

وی یادآور شد: در عرصه‌های سیاسی نیز سپاه به خوبی ورود پیدا کرده و اجازه نمی دهد که دشمن در این عرصه ضربه به کشور و نظام بزند .

سردار افشار عنوان کرد: دشمن در شبکه های اجتماعی و برنامه های ماهواره ای خود دنبال این است که حضور مردم را در صحنه انتخابات کمرنگ کند و سپاه و بسیج وظیفه دارند مردم را هوشیار سازند و روحیه انقلابی آنها را بیدار و آن را ترویج کنند.

وی با بیان اینکه امروز سپاه بار سنگینی بر دوش دارد، البته بسیج 20 میلیونی به عنوان بزرگ‌ترین پشتوانه و سرمایه اجتماعی ما در این رابطه به کار گرفته می شود، گفت : سرمایه هر نظام سرمایه‌ اجتماعی آن که همان ملت هستند، بوده و سرمایه های کار و نفت در مرحله بعد قرار دارند و دشمن قصد دارد این سرمایه اجتماعی را از ما بگیرد و امید را در بین مردم از بین برده و افکار آنها را نابود سازد.

مشاورعالی فرمانده کل سپاه با اشاره به انتخابات پییش‌رو اظهار داشت: انتخابات فرصت مناسبی است برای مردم کشور ما که فرد اصلح را انتخاب کنند و کشور را به پیشرفت نزدیک کنند.

وی با بیان اینکه هر دولتی که روی کار می آید فقط معایب دولت قبل را عنوان می کند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که دولت ها باید کارهای خوب دولت قبل را ببینند و ادامه دهند و ضعف دیگر کارها را از بین ببرند و مصلحت نظام را فدای مصلحت فردی نکنند و مفتخر هستیم که یک ملت مستقل و همیشه در صحنه داریم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات