خبرهای داغ:
مدیرکل ثبت احوال استان گلستان بیشترین میزان ثبت ولادت در استان را مربوط به شهرستان‎های گنبدکاووس، گرگان، آق‎قلا و کلاله در سال 1395 دانست.
کد خبر: ۸۸۵۰۵۲۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از فارس، حسن وفایی ظهر امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان گلستان که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: نرخ ولادت در استان گلستان 22 در هزار نفر جمیت است بیشترین ثبت ولادت در شهرستان‎های گنبدکاووس، گرگان، آق‎قلا و کلاله اتفاق افتاد و کمترین آن مربوط به بندرگز، کردکوی و گالیکش بوده است.

وی نرخ رشد جمعیت در کشور را 1.3 درصد و در استان گلستان حدود 1.8 درصد اعلام و تصریح کرد: سال گذشته در استان گلستان 41 هزار و 493 هزار ولادت ثبت شد 8 هزار و 796 واقعه وفات نیز در استان ثبت شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 1394 حدود 1.94 درصد کاهش نشان می‎دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان افزود: در استان نیاز است هماهنگی با سایر دستگاه‎های اجرایی که بیشترین مراجعه‎کننده را دارند انجام شود تا بتوانیم از این طریق آمار مهاجرت را ثبت کنیم.

وفایی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 870 هزار نفری استان ابراز کرد: یک میلیون نفر جمعیت شهری و 870 نفر جمعیت روستایی در استان گلستان وجود دارد.

وی گفت: نرخ ولادت در استان 22.1 درصد در هزار، نرخ ازدواج 9.9 درصد در هزار و نرخ طلاق 1.99 درصد در هزار است در سال گذشته 8 هزار و 796 واقعه وفات ثبت شد بیشترین فوت مربوط به شهرستان های گرگان، گنبدکاووس بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان در خصوص مهمترین علل فوت در استان اظهار کرد: بیماری‎های قلبی عروقی، علائم با حالات تعریف شده، سرطان و تومورها، حوادث غیرعمدی و دستگه تنفسی بیشترین عامل مرگ و میر را در استان به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها