خبرهای داغ:
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به برپایی همایش نکوداشت شاعر شهیر ایرانی ترکمن "مختومقلی فراغی" در ٢٢اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۵۰۵۱۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، با ذکر این خبر افزود: با توجه به تقارن تاریخ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با هفته پایانی اردیبهشت ماه که همه ساله در این زمان نکوداشت مختومقلی برگزار می شد، مراسم امسال در ٢٢ اردیبهشت ماه اجرا می شود.
دبیر ستاد برگزاری نکوداشت مختومقلی فراغی با بیان این نکته که همایش نکوداشت "مختومقلی فراغی" در روستای اق توقای از توابع شهرستان مراوه تپه برگزار خواهد شد، افزود: تلاش می شود تا برنامه ای در خور این شاعر برجسته اجرا شود.
مختومقلی فراغی شاعر شهیر ایرانی ترکمن در سال یک هزار و ١١٢ هجری شمسی در روستای "حاجی قوشان" از توابع شهرستان گنبدکاووس به دنیا آمد، پدرش دولت محمد آزادی از شاعران سرشناس قرن دوازدهم ترکمن و گوگلان و مادرش ارازگل از طایفه گوکلان، تیره گرکز بود.
این شاعر شهیر ایرانی ترکمن در سال یک هزار و ١٦٩ هجری شمسی درگذشت و پیکر او را حوالی روستای آق تقای در ٤٠ کیلومتری غرب مراوه تپه و در جوار آرامگاه پدرش به خاک سپردند.
هر ساله در ایام ولادت این شاعر شهیر ایرانی ترکمن برنامه های متنوع فرهنگی هنری با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان به این شاعر و نیز برخی مقامات استانی و کشوری و خارجی از کشور ترکمنستان در شهرهای ترکمن‌نشین و به ویژه بر سر مزار فراغی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها