مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: نیاز است 11 مدرسه در قالب 136 کلاس مسکن مهر احداث شود که برای ساخت این مدارس 49 فضا پیش بینی شده که نیازمند 49 میلیارد تومان اعتبار است.
کد خبر: ۸۸۵۰۴۶۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمد صادق قائمی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی روز شنبه دوم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز با اشاره به نقش خیران در ارتقاء جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه گفت: خیرین با ساختِ مدارس، ضمن ترویج علم و دانش کشور را در راه توسعه پایدار سوق می‌دهند و دانش‌آموزان نیز با مشاهده چنین رفتارهای ارزشی و اخلاقی، در زندگی مملو از شوق ایثار و از خودگذشتگی می‌شوند.

وی افزود: لازم است رسانه‌ها تلاش کنند عمق مشکلات جامعه را منعکس کرده تا همه افرادی که نیت خیر دارند در این امر مهم شرکت کنند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی تصریح کرد: وظیفه اصلی همه دولتمردان و دست اندرکاران ارائه خدمت به دانش‌آموزان و عرصه آموزش است و هرکس در حیطه خود کمک رسانی می کند.

اجرای 44 پروژه تمام مردمی در استان مرکزی

قائمی با اشاره به عملکرد سازمان در سال 95 گفت: 4 میلیارد و 975 میلیون تومان در غالب 222 تعهد در سطح استان مرکزی انجام شده است که از این تعداد 44 پروژه، تمام مردمی بود یعنی بیشتر خیران به درخواست خودشان به سازمان مراجعه و پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دادند.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات سال گذشته نسبت به سال 94 گفت: 11 تعهد زمین با اعتبار 4 میلیاردو 600 میلیون تومان و 9 تعهد در غالب تعمیر و تجهیز مدارس با اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون تومان، 160 تعهد نقدی از یک‌میلیون تومان تا چندصد میلیون تومان جمعا به ارزش پنج میلیارد تومان توسط خیرین به آموزش و پرورش اهدا شده است.

تحقق 70 درصدی تعهدات خیرین در استان مرکزی/تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه آموزش و پرورش نیازمند 34 میلیارد اعتبار

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی تصریح کرد: بیش از 70 درصد از تعهدات خیرین مدرسه ساز استان مرکزی در سال 95 محقق شده که از این لحاظ استان مرکزی رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

قائمی به پروژه های سسال جاری اشاره کرد و گفت: 38 پروژه در سال جدید در نظر گرفته شده که از این تعداد 6 پروژه به بهره‌برداری رسید و 33 پروژه نیمه تمام، مانده است که برای تکمیل این پروژه‌ها 34 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. همچنین میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها 40 درصد است. از میان پروژه‌ها باقی مانده بالاترین پیشرفت فیزیکی 70 درصد و کمترین 20 درصد است.

بیش از 1400 کلاس درس در استان نیازمند مقاوم‌سازی

وی بااشاره به فضای آموزشی در سطح استان مرکزی گفت: 2 هزار فضای آموزشی در حال فعالیت است که ز این میزان فضا 9هزارو 700 کلاس درس در سطح استان وجود دارد. همچنین برای 612 مدرسه تخریبی 2هزارو 642 کلاس درس جایگزین شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی تصریح کرد: در سال گذشته با همت خیرین مدرسه ساز و دولت، 196 پروژه مختلف در استان مقاوم سازی یا نوسازی شد. از این تعداد، 416 فضای آموزشی در استان با 1400 کلاس درس باقیمانده که نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

افزایش بیش از 81 هزار مترمربع به فضای آموزشی استان

قائمی به پروژه‌های تحویلی دولت یازدهم در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: 80 پروژه، 496 کلاس درس با 81 هزار 993 مترمربع زیربنا که با اعتباری معادل 100 میلیارد تومان در طول عمر این دولت تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی به پروژه‌های در دست اقدام اشاره کرد و گفت: 73 پروژه با ارزش ریالی 75 میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه ساز در دست اقدام است که از این تعداد 529 کلاس با 8هزارو 810 متر مربع زیربنا و با میانگین پیشرفت فیزیکی 63 درصدی با کمک خیرین و تامین اعتبارات ملی و دولتی در حال اجرا است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی ادامه داد: هزارو 710 خیر در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد‌ یک‌هزارو 584 خیر حقیقی و 126 خیر حقوقی و مابقی دارفانی را وداع کرده‌اند.

لزوم ساخت 136 کلاس درس در سایت‌های مسکن مهر استان مرکزی

قائمی در ادامه با اشاره به تعداد مدارس مورد نیاز در سایت‌های مسکن مهر استان، گفت: نیاز است 11 مدرسه در قالب 136 کلاس مسکن مهر احداث شود که برای ساخت این مدارس 49 فضا پیش بینی شده که نیازمند 49 میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: 206 مدرسه دو نوبته در استان وجود دارد که برای تک نوبت کردن آنها اعتبار بالایی حدود 160 میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات