حجت الاسلام قائمی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
کارشناس مذهبی گفت: در روایت داریم کسی که شکر مخلوق را به جا نیاورد شکر خالق را به جا نمی آورد . از میان خلق چه کسانی برتر از امامان معصوم می باشند که یکی یکی شهید می شوند.
کد خبر: ۸۸۵۰۴۱۳
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
حجت الاسلام سید محمد جواد قائمی هاشمی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: اما م موسی کاظم(ع) می فرمایند "آفت النعم کفران" یعنی آفت نعمتها کفران نعمت است.

وی افزود: ایشان ادامه می دهند نسبت به سه گروه کفران نعمت شده است که اولین ان نسبت به پیامبر(ص) است یعنی شکر ایشان را به جای نیاورده اند و فرمایشات آن حضرت بعد از رفتنشان عملی نشد.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: گروه دومی که امام موسی کاظم (ع) به آنها اشاره می کنند این است که می فرمایند نحن اهل البیت یعنی ما گروه اهل بیت هستیم که شکر ما به جا آورده نشده است. در روایت داریم کسی که شکر مخلوق را به جا نیاورد شکر خالق را به جا نمی آورد . از میان خلق چه کسانی برتر از امامان معصوم می باشند که یکی یکی شهید می شوند و علت عمده غیبت همان کفران در میام مردم است.

حجت الاسلام قائمی بیان داشت: سومین گروه که نسبت به آنها شکر نشده است خیار المومنین هستند یعنی گروهی از مومنین که شکرشان به جا آورده نشده است در رأس آنها بزرگان دین هستند و متاسفانه فرمایشات اینها درست عملی نمی شود و افراد غالبا به حواشی توجه می کنند. آیات عظام و فرهیختگان از مصادیق کسانی هستند که کفران نعمت نسبت به آنها شده است.

ارسال نظرات