مسئول بسیج دانش آموزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:
سرهنگ پاسدار حاتم ریاحی در گفت و گو با خبرنگار بسیج از برگزاری اردوی عملی آمادی دفاعی و میدان تیر با حضور 7هزار دانش آموز استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۰۳۷۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول بسیج دانش آموزی استان در گفتگو با خبرنگار بسیج، گفت: دانش آموزان دوره اول متوسطه(پایه نهم) و دوره دوم متوسطه(پایه دهم) در حین سال تحصیلی، آموزش ها و مهارت های دفاعی را در قالب درس آمادگی دفاعی فرا می گیرند.

سرهنگ پاسدار حاتم ریاحی، افزود: درس آمادگی دفاعی 12 نمره تئوری و 8نمره عملی دارد که سه مرحله اجرا می شود که برای دانش آموزان پسر، اردوی عملی و میدان تیر نیز برگزار می شود.

وی، اضافه کرد: در این اردوهای عملی، دانش آموزان با مهارت های فردی، دفاعی و نظامی آشنا شده و اصول باز و بست سلاح، تیراندازی، جهت یابی، جنگ نوین،‌جنگ نرم و مهارت هایی نظیر کمک های اولیه،‌امداد و نجات و اطفای حریق را می آموزند.

ریاحی،‌گفت: در سطح استان چهارمحال و بختیاری 24هزار دانش آموز که 13هزار نفر آنها دوره اول متوسطه(پایه نهم) می باشند و 11هزار نفر دانش‌آموز دوره دوم متوسطه(پایه دهم) درس آمادگی دفاعی دارند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان، اضافه کرد: حدود7هزار دانش آموز پسر استان چهارمحال و بختیاری از 19 فروردین اردوی عملی آمادگی دفاعی و میدان تیر را آغاز کرده اند، که تا یازدهم اردیبهشت ماه و آستانه هفته معلم ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات