رئیس و عضو هیات موسس مرکز آموزش، تحقیقات و فناوری گل نرگس سیستان و بلوچستان گفت: این مرکز از ابتدای فعالیت خود تاکنون 212 نفر روز اشتغال در مزارع زیر پوشش خود ایجاد کرده است
کد خبر: ۸۸۵۰۲۹۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
غلامرضا نوری در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان اظهار داشت: این مرکز با هدف تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» با کمک مردم در قالب اقتصاد مردم نهاد در زمینه علوم گیاهان دارویی و جانوری از اسفند سال گذشته در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.
وی گفت: مرکز تحقیقات گل نرگس علاوه بر زاهدان هشت مزرعه زیر پوشش در شمال و جنوب استان دارد که به غیر از پرورش جوجه، عملیات تحقیقات بر روی رفتار حیوانات نسبت به اقلیم و ضریب تبدیل غذایی در هر منطقه را برعهده دارند.
وی افزود: تا کنون واحدهای تحقیقات قرقاول، شترمرغ مولد، جوجه شتر مرغ، بلدرچین در پنج نژاد، کبک و دان مولد شتر مرغ با سرمایه گذاری مردم و کمک کارشناسان این مرکز در مزرعه زاهدان راه اندازی شده است که علاوه بر کارهای آموزشی و تحقیقاتی، 30 محصول خوراکی نیز در این واحدها تولید و با قیمت های کمتر از بازار به صورت مستقیم به افراد متقاضی ارائه می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال 96 باید 120 مزرعه توسط مرکز گل نرگس در استان ایجاد شود.
نوری افزود: مرکز گل نرگس زاهدان با اخذ مجوز از اداره کل دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان با تفکر دانش بنیان و با کمک تیم دانشگاهی کارهای تحقیقاتی و آموزشی را در خصوص گیاهان و جانواران انجام می دهند و نتایج را در مراحل مختلف اطلاع رسانی می کند.
وی گفت: تا کنون سه مزرعه مولد شتر مرغ زیر نظر این مرکز در زاهدان، ایرانشهر و سراوان راه اندازی و همچنین واحد جوجه کشی شتر مرغ با تجهیزات کامل با 500 میلیون ریال خریداری و عملیات جوجه کشی آغاز شده است.
وی افزود: جوجه های متولد شده در مزرعه زاهدان برای پرورش و پرواربندی به مزراع زیر پوشش این مرکز در سطح استان ارسال می شود.
رئیس و عضو هیات موسس مرکز آموزش، تحقیقات و فناوری گل نرگس سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون سفارش ارسال 200 جوجه شتر مرغ یک روزه به مزارع زیر پوشش این مرکز در استان دریافت شده است.
به گزارش بسیج  سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
ارسال نظرات