نماینده مردم ایرانشهر در مجلس گفت: با توجه به ظرفیت های کشورمان در زمینه طب سنتی اهمیت آن در برنامه ششم توسعه لحاظ شده است
کد خبر: ۸۸۵۰۲۹۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
محمد نعیم امینی فرد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان در رابطه با وضعیت و جایگاه طب سنتی و گیاهان دارویی در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی موقعیت و موضع طب سنتی را در برنامه ششم کاملاً تبیین کرده است.

وی با اشاره به سیاست های کلی سلامت ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری افزود: در سیاست های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری بر اهمیت طب سنتی تاکید شده است. بنابراین با توجه به ظرفیت های کشورمان در زمینه طب سنتی اهمیت آن در برنامه ششم توسعه لحاظ شده است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت بهداشت و درمان موظف است که استاندارد سازی طب سنتی را دنبال کند تا طب سنتی با این استاندارد سازی ادامه فعالیت خود را با جدیت داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت گسترش رشته طب سنتی در دانشگاه های کشور گفت: نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که علم طب سنتی در کنار علم پزشکی باید در دانشگاهای مربوطه تدریس شود و توسعه یابد.

امینی فرد خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت و درمان باید بازار عرضه محصولات طب سنتی ساماندهی کند چراکه ما به داروخانه های مدرن طب سنتی نیاز داریم که دارو ساز و متخصصین طب سنتی با روش های علمی اقدام کنند.

وی در پایان متذکر شد: این نکته را هم باید مد نظر داشت که خود دست اندرکاران و متخصصان طب سنتی باید فعالیت ها و تلاش های خود را بیشتر کنند زیرا مجلس بستر قانونی برای فعالیت های آنان را فراهم کرده است.

ارسال نظرات