نائب رئیس شورای قشر کارگری خراسان رضوی تاکید کرد: : متاسفانه در حوزه تولید و صنعت قوانین دست‌وپاگیری وجود دارد و تا زمانی این قوانین برداشته نشود مشکلات تولید رفع نخواهد شد.
کد خبر: ۸۸۵۰۲۱۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
دکتر سید حمیدرضا هاشمی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، تولید را مهم‌ترین رکن و اساس اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه به دلیل بی‌توجهی دولت به این مقوله، روز به روز کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی رو به تعطیل شدن است و تولید بسیار تضعیف شده است.
 
وی در ادامه بیان داشت: دولت به جای توجه به تولیدات داخلی و صنعت کشورمان به برجام و کشورهای خارجی دل خوش کرده و حل مشکلات اقتصادی را به برجام مرتبط می‌کرد.
 
هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه واردات بی‌رویه کالا به اقتصاد کشورمان ضربه مهلک زد، ابراز داشت: واردات کالاهایی که مشابه آن را در کشورمان داریم منطقی نیست. دولت باید از واردات بطور منطقی حمایت کند.
 
وی تصریح کرد: دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار ضعیف عمل کرده است وگرنه ما در شرایطی که الان در آن قرار داریم نبودیم.
 
نائب رئیس شورای قشر کارگری خراسان رضوی به آمار بیکاری در استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: علیرغم اقدامات زیادی که در استان صورت گرفت در سال گذشته آمار بیکاری در استان 13/2 بوده است و با این رقم هم‌ردیف استان‌های محروم قرار داریم.
 
وی بیان داشت: متاسفانه در حوزه تولید و صنعت قوانین دست‌وپاگیری وجود دارد و تا زمانی این قوانین برداشته نشود مشکلات تولید رفع نخواهد شد.
 
هاشمی نژاد تشویق سرمایه‌گذاران و حمایت از تولیدکنندگان را در رونق و توسعه تولید بسیار موثر دانست و افزود: عدم حمایت سازمان‌های دولتی از جمله بانک‌ها و اداره دارایی از تولیدکنندگان و گذاشتن موانع بر سر راه، آنان را در امر تولید دلسرد کرده است.
 
وی با بیان اینکه شرایط بانکی متناسب با شرایط تولید نیست ادامه داد: شاید نرخ سود بانکی 18 درصد است ولی در عمل شاهد جرایم 14 درصدی و سود 20 درصدی بانک‌ها هستیم.
 
مدیر عامل شرکت برج پاکسازان، تقویت فرهنگ کار کردن را در تحقق شعار سال مهم عنوان کرد و گفت: ما در دفاع مقدس توانستیم با ایثار و فداکاری به اهداف خود برسیم و حال که در جنگ اقتصادی دشمن قرار داریم باید منافع ملی و گروهی را به منافع شخصی ترجیح دهیم.
وی در پایان نقش بسیج کارگری را در ترویج فرهنگ کار و تولید موثر دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها