عضو کمیسیون اقتصادی کجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بسیج»:
کبیری گفت: بخشی از کاهش آمار خرید گوشت مرغ و لبنیات به علت کاهش قدرت خرید مردم است.وقتی درآمد کم باشد مردم برای خرید برخی اقلام ضروری مانند گوشت که جز غذای روزمره و سر سفره آنها است با مشکل مواجه می شوند.
کد خبر: ۸۸۵۰۱۴۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۸

سیدتقی کبیری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به کاهش سرانه مصرف گوشت، مرغ و لبنیات طی چند سال اخیر و علل آن گفت: بخشی از کاهش آمار خرید گوشت مرغ و لبنیات به علت کاهش قدرت خرید مردم است.

وی افزود: وقتی درآمد کم باشد مردم برای خرید برخی اقلام ضروری مانند گوشت که جز غذای روز مره و سر سفره آنها است با مشکل مواجه می شوند قدرت خرید کم می شود.

کبیری با بیان این مطلب که مردم در گذشته در خصوص خرید لبنیات و ... با مشکل مواجه بودند؛ تصریح کرد: در گذشته نسبت به اقلام ضروری و پروتئین دار مانند شیر لبینات همین بحث را داشته ایم در این خصوص باید دو اتفاق بیفتد اول آنکه از افزایش قیمت این کالاهای استراتژیک جلوگیری شود و از طرف دیگر قدرت خرید مردم افزایش یابد.

تورم؛ عامل کاهش سرانه مصرف گوشت و لبنیات است

وی افزود: یکی از کارهایی که باید انجام داد این است که نسبت به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد سبد کالاهای ویژه ترتیب داده شود تا بتواند چنین کالاهایی را تهیه کنند؛ این کار تا حدودی استفاده از غذاهای پروتئین دار را برای به ارمغان بیاورد.

این نماینده مجلس شورای اسلای با بیان این مطلب که تورم بر روی قدرت خرید مردم اثرگذار است، خاطرنشان کرد: تورم در این خصوص تأثیرگذار خواهد بود؛ رکود، کاهش درآمد و افزایش تورم زنجیروار برای کاهش سرانه گوشت در کشور اثرگذار است.

ارسال نظرات