همه باید شرایطی را فراهم کنیم که شور انتخاباتی در بین مردم ایجاد شود ولی نباید به حدی باشد که از درون آن تخلف بیرون آید چرا که شور انتخاباتی به معنای ارتکاب تخلف و جرم نیست.
کد خبر: ۸۸۵۰۰۷۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین عشقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا به امروز در شهرستان گزارشی مبنی بر اینکه اداره‌ای برای کاندیدای خاصی فعالیت دارد نداشتیم، اظهار کرد: انتظارم از همه مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی شهرستان این است که در صورت مشاهده تخلف به ما گزارش دهند نا با فرد خاطی برخورد شود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی دولتی که سالن اجتماعات دارند به هیچ‌وجه حق ندارند آن مکان را برای سخنرانی کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا و حتی ریاست جمهوری قرار دهند چراکه این کار از نظر قانونی ممنوعیت دارد.

دادستان قائم‌شهر تصریح کرد: از افرادی که در حوزه شوراهای اسلامی شهر و روستا نام‌نویسی کرده و در مرحله بررسی و تأیید صلاحیت‌ها قرار دارند انتظار داریم مطالعه مختصری از قانون انتخابات داشته  و به وظیفه قانونی خود آشنا باشند تا تخلفی رخ ندهد و اگر اتفاق بیفتد دلیلش آن است که اشرافیت به قانون انتخابات ندارند.

این مسؤول با بیان اینکه از اسفندماه سال گذشته ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم انتخاباتی در شهرستان قائم‌شهر تشکیل شده است، اظهار کرد: وظیفه این ستاد پیشگیری از تخلفات و آسیب‌های اجتماعی است چراکه بنا نداریم تشکیل پرونده و محکومیت داشته باشیم برای همین در ابتدا تذکر می‌دهیم و اگر حل شد همان‌جا پرونده بسته می‌شود و اگر گوش نکردند به ناچار به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی ارجاع و پرونده به دادگاه رفته و رأی صادر می‌شود.

عشقی ادامه داد: هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم اخبار و اطلاعاتی از دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی به ما می‌رسد که بعضاً تخلفاتی از سوی برخی کاندیداها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای کسانی که تأیید صلاحیت شدند جلسه توجیهی را برگزار و بایدها و نبایدهای قانونی به آنها گفته می‌شو‌د، تصریح کرد: انتظارمان این است که بعد از ورود داوطلبان به عرصه انتخابات فقط رزومه کاری و برنامه‌های خود  را به مردم معرفی کنند تا مردم براساس آن انتخاب کنند و اینکه یک نفر به‌جای این کار، تخلف و جرم کند با منطق سازگار نیست.

دادستان قائم‌شهر افزود: همه باید شرایطی را فراهم کنیم که شور انتخاباتی در بین مردم ایجاد شود ولی نباید به حدی باشد که از درون آن تخلف بیرون آید چرا که شور انتخاباتی به معنای ارتکاب تخلف و جرم نیست.

این مسؤول به کانال‌ها، گروه‌ها و وبلاگ‌ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برای تشکیل این گروه‌ها در فضای مجازی منعی نداریم و جاهایی که مثبت است و جرمی انجام نمی‌شود را نمی‌بینیم  ولی گاهی وقتها چیزهایی نوشته می‌شود که دیدن و شنیدن آن زجرآور است و وقتی مدیر گروه را احضار می‌کنیم خود آنها هم تعجب می‌کنند و مدیرانی که می‌خواهند کانال داشته باشند باید پاسخگو باشند.

عشقی اظهار کرد: ما تمامی کانال‌هایی که مربوط به کاندیداها هستند را رصد می‌کنیم و داوطلبان باید از این گروه‌ها مراقبت کنند چراکه اگر تخلفی دیده شود پرونده از پیشگیری به سمت مبارزه و برخورد می‌رود.

وی در پایان گفت: سوءاستفاده از عناوین و سمت‌های قبل، القاء بدبینی و ناامیدی به مردم از شرایط فعلی، تهمت و افترا به اشخاص حقیقی و حقوقی، دادن وعده‌هایی که در حوزه اختیارات آنها نیست، هزینه کردن بیش از حد عرف از منابع مالی و فرافکنی و پخش شایعات توسط کاندیداها رصد شده و با متخلف برخورد می‌شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها