ما باکسی سر دعوا نداریم ولی اگر کسی سر دعوا با ما را داشت روزگارش را چنان سیاه می‌کنیم که پشیمان شود و جمهوری اسلامی در دفاع از خودش و مظلومین عالم این‌گونه عمل کرده است.
کد خبر: ۸۸۵۰۰۶۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی صبح امروز در یادواره شهدای مدافع حرم مازندران با محوریت شهدای خان‌طومان به میزبانی شهرستان سیمرغ، اظهار کرد: همه ما مهمان شهدای مدافع حرم هستیم.

وی افزود: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق عنایت کند تا بتوانیم مسیر شهدای عالی‌مقام خود را تا رسیدن به حکومت جهانی امام عصر(عج) ادامه بدهیم.

جانشین فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه نبی مکرم اسلام در روایتی می‌فرمایند «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ»، تصریح کرد: این واژه مقدس در زندگی شهدای عالی‌مقام ما نماد و جلوه خود را پیداکرده و بهره بردند.

این مسؤول ادامه داد: «مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» در یک‌کلام یعنی آدم سازی و آدم شدن و رسول مکرم اسلام فلسفه وجودی بعثت را انسان‌سازی بیان می‌کند.

قاآنی با بیان اینکه اگر بپرسیم بالاترین دستاورد جنگ چیست ذهن همه به سمت شجاعت و دفاع دلیرمردانِ از خاک این کشور و اجازه ندادن به جدا شدن یک وجب از خاک این کشور می‌رود، اظهار کرد: همه این موارد از دستاوردهای جنگ بوده اما از بالاترین دستاوردهای این جنگ انسان‌سازی بوده است.

وی افزود: وقتی درجایی از دنیا جنگی شروع می‌شود پشت سرش خیلی از مفاسد و مشکلات بروز می‌کند اما امام عظیمشان این جنگ را به مدرسه انسان‌سازی تبدیل کرده که شهدای عالی‌مقام ما شاگردان این مدرسه هستند که بالاترین ویژگی‌شان انسان واقعی بودن بود.

جانشین فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اینکه دوره دفاع مقدس را با سرافرازی تمام کردیم اما مأموریت انقلاب اسلامی و دفاع از مظلومین و محرومین در دنیا همچنان باقی‌مانده است، تصریح کرد: بعد از دوره دفاع مقدس به دلیل اینکه دشمن سر جای خود ننشست و بنای ادامه دشمنی با ما را داشت لذا باتجربه ارزشمندی که در دوره دفاع مقدس به دست آوردیم و با شاگردی در مکتب امام راحل(ره) و بعد هم رهبری رهبر معظم انقلاب استمرار تماس ما با دشمن دیگر مثل روزهای اول انقلاب نبود.

این مسؤول ادامه داد: روزهای اول انقلاب باکسی دعوایی نداشتیم اما ناگاهان دشمن شروع به هجمه کرد و ابتدا از داخل شهرها، بعد استان‌های مرزی و بعد هم‌گروه‌های مسلح داخلی و خارجی را بسیج و اوضاع کشور را به هم ریختند.

قاآنی با بیان اینکه روزهای اولین این‌گونه با دشمن مواجه بودیم اما از همان دوره دفاع مقدس آموختیم که دفاع در اسلام این‌گونه نیست که جایی بنشینی و وقتی دشمن به شما هجمه کرد مشغول دفاع عادی و معمولی شوی، اظهار کرد: خداوند در آیه 60 سوره مبارکه انفال می‌فرمایند «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ یعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَیءٍ فی سَبیلِ اللَّهِ یوَفَّ إِلَیکم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ» که تا پایان این آیه یک‌کلام از کشته، کشته شدن و خون و خونریزی نمی‌بینیم.

وی افزود: خداوند تبارک‌وتعالی در این آیه می‌فرماید میزان آمادگی مسلمانان باید بالا باشد تا رعب و وحشت در دل دشمن ایجاد شود همچنین خداوند می‌فرماید برای دشمنانی که شما هم نمی‌شناسیدشان و خدا می‌شناسد هم آماده‌باشید.

جانشین فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اینکه راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر این اساس تنظیم‌شده است، تصریح کرد: ما باکسی سر دعوا نداریم ولی اگر کسی سر دعوا با ما را داشت روزگارش را چنان سیاه می‌کنیم که پشیمان شود و جمهوری اسلامی در دفاع از خودش و مظلومین عالم این‌گونه عمل کرده است.

این مسؤول ادامه داد: در کنار این موضوع که از خود دفاع کردیم و دستاوردهای مهمی را در دوره دفاع از خودمان به دست آوردیم همچنین براساس تربیت دینی کلاس‌هایی برای کسانی که در دنیا تحت ظلم و ستیزه دشمنان اسلام هستند راه دفاع شرافتمندانه وزندگی عزتمندانه بدون اتکا صرف به سلاح و تجهیزات آموختیم.

قاآنی بابیان اینکه شهدای عالی‌مقام ما در این مسیر رفتند و اثبات کردند که می‌شد در مقابل قدرت‌های بزرگ مثل امریکا و امثال آن مبتنی بر مبانی دینی و با روش‌هایی که اسلام به ما آموزش داده بدون اینکه اتکا صرف به سلاح و تجهیزات باشد ایستاد، اظهار کرد: بر همین اساس پا به عرصه دفاع از مسلمین گذاشتیم و با باز کردن این مکتب بچه مسلمان‌هایی که زیر فشار و ظلم بودند شاگردی این مکتب را کردند.

وی افزود: امروز می‌بینیم که جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه مقتدرانه از خودش دفاع می‌کند قادر است که دفاع شرافتمندانه را به دیگران آموزش دهد.

جانشین فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اینکه این موضوع برای آمریکا غیرقابل‌ تحمل است و رفتار غیرعاقلانه انجام می‌دهد که در تاریخ آمریکا سابقه نداشته، تصریح کرد: آمریکا احساس می‌کند انقلاب اسلامی با داشتن این انسان‌های ارزشمند که شهدای ما هستند و این بزرگواران تابلو برجسته این انقلاب‌اند روبه‌جلو در حال حرکت است.

وی ادامه داد: 11 سپتامبر خودزنی آمریکایی‌ها بود و می‌بینیم بعد از 11 سپتامبر آمریکایی‌ها دو جنگ بزرگ را ابتدا بر مردم خود و بعد بر مردم منطقه تحمیل کردند و این دروغ بزرگی بود که آمریکایی‌ها گفتند برای امنیت خود به افغانستان حمله کردند.

قاآنی با اشاره به اینکه از روز اول برای ما روشن بود که آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند، اظهار کرد: برای مردم دنیا بعد از 10 سال این دروغ روشن شد که بعد از 10 سال جنگ در افغانستان با طلبان سر میز مذاکره حاضر می‌شوند.

وی افزود: وقتی جنگ سوریه به فرماندهی آمریکا آغاز شد و کسانی که آمریکا می‌گفت امنیت ما را به خطر می‌اندازند از طالبان گرفته تا القاعده، ترکیه، اردن، عربستان سعودی، قطر و اماراتی‌ها که همه نوکران مطیع آمریکا هستند در صحنه فعال و در این جنگ شرکت کردند.

جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه چندی قبل آمریکایی‌هایی که مدعی هستند ما ائتلاف ضد داعش درست کردیم و چنین و چنان می‌کنیم اما یک‌مرتبه خبر می‌رسد آمریکا مراکز دولت سوریه که در حال جنگ با تکفیری‌ها است را موشک‌باران کرده، تصریح کرد: تمام تکفیری‌های دنیا از این عملیات آمریکا خوشحال شدند.

این مسؤول ادامه داد: خودشان می‌گویند در طی دو جنگ قبلی حدود سه هزار میلیارد دلار هزینه کردیم که این موضوع شوخی نیست و اگر بخواهیم محاسبه ذهنی کنیم در طی یک سال هشت میلیارد کل بودجه افغانستان است.

قاآنی با اشاره به اینکه در طی تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مکرراً گفت 6 هزار میلیارد دلار پول برای این جنگ‌ها استفاده کردید و تا امروز کسی این حرف را رد نکرده است، تأکید کرد: آمریکایی‌ها در تمامی جنگ‌های که وارد شدند با فروش سلاح سود و پول می‌گرفتند.

وی افزود: همچنین از کویت تا امروزی که شما اینجا نشسته‌اید در حال گرفتن پول هستند به دلیل جنگی که صدام کرد و آمریکا برای نجات آن‌ها آمدند.

جانشین فرمانده سپاه قدس بابیان اینکه حرکت باصلابت جمهوری اسلامی در دفاع از خودش و تربیت نیرو آمریکا را به وحشت انداخته، اظهار کرد: در تاریخ آمریکا سابقه ندارد که این مقدار هزینه انجام شود و چیزی به دست نیاورده باشند.

این مسؤول ادامه داد: آمریکایی‌ها وقتی سر هواپیما و ناو خود را به سمت کشوری می‌چرخاندن سیاست آن کشور عوض می‌شد امروز وقتی قصد خروج از عراق را داشتند یک نماینده فرستادند که به ایرانی‌ها قول بده ما قطعاً از عراق می‌رویم.

قاآنی با اشاره به اینکه مشابه آمریکا، رژیم صهیونیستی در منطقه به لبنان حمله کردند و از ته واردشده تا انتهای لبنان پیش رفتند و هر جنایتی انجام دادند، هزاران نفر را کشتند و روی ارتفاعات منطقه ایستادند بدون اینکه حتی در حد انگشتان یکدست ابزار نظامی اساسی آن‌ها آسیب‌دیده باشد، تصریح کرد: بعد از اینکه این فرهنگ دفاع شرافتمندانه و عزتمندانه به مردم منطقه تزریق شد وضعیت امروز اسرائیل را می‌بینید.

وی افزود: چندین جنگ توسط رژیم صهیونیستی ایجاد شد و حتی در جنگ 6 روزه سه کشور بزرگ عربی را شکست داد و از هر سه کشور زمین گرفت که تا امروز در دست قرار دارد.

جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی 33 روز هر جنایتی می‌توانست انجام داد، در غزه‌ای که 6 کیلومتر عرض و 560 کیلومتر طول دارد 22 روز جنگید و در جنگ بعدی که 51 روز طول کشید نتوانست یک‌سوم عرض این زمین را بگیرد، تأکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی ناامن‌ترین کشور دنیا است.

این مسؤول ادامه داد: این‌همه جوان فداکار فلسطینی در جنوب، این‌همه دلیرمرد حزب‌الله‌ در شما با محدودترین امکانات برای خود امکانات دفاعی فراهم کردند و 51 روز جنگیدند و وقتی می‌خواستن آتش‌بس را قبول کنند تعداد موشک‌های که شلیک کردند یک عدد از موشک‌های روز اول بیشتر بود.

قاآنی با اشاره به اینکه پنج سال جنگی را به مردم بیچاره منطقه سوریه تحمیل کردند که جمهوری اسلامی از روز اول می‌گفت اگر مردم و دولت باهم مشکل‌دارند اجازه دهید خود مشکلشان را حل کنند، اظهار کرد: تقریباً چهار سال این مردم بیچاره را کشتند و این سرزمین را خراب کردند و بعد از چهار سال به این نتیجه رسیدند که حرف جمهوری اسلامی حرفی است که نمی‌توان از آن گذشت و به پشت میز مذاکره برگشتند اگرچه در این حرف هم آمریکایی‌ها دروغ‌گو هستند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام عید عملیاتی انجام دادند که در طول جنگ سوریه بی‌سابقه بود و غریب به 30 هزار نفر را پای این عملیات آوردند و حتی کسانی که پای میز مذاکره بودند به میدان جنگ آمدند ولی به حول و قوه الهی نتوانستند کاری از پیش ببرند.

جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه یکی از اتفاقات رخ‌داده درس فرهنگ دفاع شرافتمندانه جمهوری اسلامی به مردم بوده است، تصریح کرد: حضور ما در سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و نقاط دیگر این‌گونه نیست که این احمق‌ها برداشت می‌کنند از آمریکایی‌ها گرفته تا عنصرهای کثیفی مثل سعودی‌ها.

این مسؤول ادامه داد: سعودی‌ها شنیده‌اند جمهوری اسلامی در این کشور و آن کشور حضور دارد اما خیلی مانده که بفهمند حضور جمهوری اسلامی یعنی چه، شنیدند که جمهوری اسلامی در فلان کشور حضور دارد و وقتی وارد بحرین می‌شوند ماشین‌ها را به‌صف می‌کنند و وارد بحرین می‌شوند.

قاآنی با اشاره به اینکه سعودی‌ها از زیر نقاب لطفی که روی چهره کثیف خو کشیده بودند بیرون آمدند و مشخص شد چه افراد جنایتکاری هستند، اظهار کرد: مشخص شد زیر این ابا و عمامه چه عنصرهای کثیفی هستند که به مظلوم‌ترین و محروم‌ترین کشور عرب حمله کردند.

وی افزود: سعودی‌ها در یمن در بعضی موارد جنایاتی که اسرائیلی‌ها با لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها نکردند را انجام دادند.

جانشین فرمانده سپاه قدس بابیان اینکه وقتی جنگ سوریه و عراق بدون اینکه متوجه شویم به دفاع از حرم تبدیل شد که انصافان حق مطلب همین دفاع بوده، تصریح کرد: من خواهش می‌کنم که دوستان تریبون‌دار و مسؤول شهدای مازندران را منحصر به این شهر و آن شهر نکنند چراکه شهدای مازندران شرفشان بالاتر از این حرف‌ها است.

این مسؤول ادامه داد: شهدای مدافع حرم درجه بالایی دارند و تکمیل‌کننده راه شهدای دوره دفاع مقدس هستند.

قاآنی با اشاره به اینکه وقتی این جنگ راه افتاد و زمینه حضور فرزندان انقلاب اسلامی فراهم شد اتفاق زیبایی رخ داد که هرروز در حال تکمیل‌تر شدن است، اظهار کرد: در دوره دفاع مقدس وقتی سفره‌ای را پهن می‌کردند از 30 استان با 30 لهجه سر سفره حاضر بودند اما سفره دفاع مقدس و مقاومت در عراق و سوریه پهن می‌کردی علاوه بر این 30 نفر از 30 استان از 30 کشور بچه مسلمان باغیرت می‌بینید که سر سفره نشسته‌اند.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها اگر عقل داشته باشند باید دست خود را گاز بگیرند و از رفتاری که کردند پشیمان باشند چراکه اگر این جنگ‌ها را به راه نمی‌انداختند این انسجام در داخل امت اسلامی برای هدف‌های بزرگ به این سرعت شکل نمی‌گرفت.

جانشین فرمانده سپاه قدس بابیان اینکه امروز شهدای مدافع حرم از نقطه‌نقطه جغرافیای اسلامی هستند، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های شهدای مدافع حرم بصیرت عمیق است و ویژگی دیگر گام‌های بلندتری است که به‌طرف دشمن برداشتند.

این مسؤول ادامه داد: یکی از ویژگی‌های اساسی شهدای مدافع حرم این است که برای دفاع از مسلمانان در اقصی نقاط کشور حرکت کردند.

قاآنی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم با بصیرت عمیق و با نگاه حمایت از ملت‌های مسلمان منطقه همچنین ایجاد یک تشکل بزرگ به‌عنوان فرزندان انقلاب اسلامی رفتند، اظهار کرد: وقتی به فرمایشان امام راحل درباره بسیج برمی‌گردیم یاد همان سخن معروف که بسیج مدرسه عشق است و دفتر تشکل بسیج همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند می‌افتیم.

وی افزود: بالاترین دستاورد شهدای مدافع حرم ایجاد امنیت پایدار برای این کشور بود.

جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه شهدای عالی‌مقام این میدان اگر این مسیرها را نرفته بودند از کجا می‌توانستیم ثابت کنیم که برای خودمان نمی‌جنگیم و برای ارزش‌هایی که داریم می‌جنگیم برای اعطای اسلام می‌جنگیم، تصریح کرد: این بچه‌ها ثابت کردند ارزش به این چیزها است.

این مسؤول ادامه داد: همچنان که شهدای دوره دفاع مقدس احترامشان به‌جای خود باقی است این شهدا در حال ادامه دادن همان مسیر هستند و راه پیموده شده رادارند تکمیل می‌کنند و اگر دشمن ادامه داشته باشد به حول و قوه الهی این راه تکمیل‌تر خواهد شد.

قاآنی با اشاره به اینکه امروز شهدای ما به‌عنوان مدافعین حرم هستند ولی رزمندگان ما که در حال جنگ هستند واژه آن‌ها در حال تکمیل‌تر شدند و از مدافعان حرم به مدافعان حریم ولایت تغییر می‌کنند، اظهار کرد: این واژه در حال شکل گرفتن است و کسی واژه‌سازی نمی‌کند برای اینکه می‌فهمند حرم بخشی از حریم ولایت است و گام بالاتر از دفاع حرم دفاع از حریم ولایت است.

وی افزود: امنیتی که امروز در کشور داریم و همه دنیا به آن اغراق کرده‌اند عجیب است در حالی‌ که آمریکا دو جنگ را باهدف ایران در منطقه به راه انداخته است که به حول و قوه الهی تا امروز دستشان بسته‌ شده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس بابیان اینکه امروز به برکت همچنین میدانی که فرزندان ما رفتند و جنگیدند قدرت اول منطقه خودمان هستیم، تصریح کرد: اقتدار نظام اسلامی و تولید قدرت این است که بدون حضور فیزیکی در منطقه‌ای تعیین‌کننده باشد.

این مسؤول ادامه داد: امنیت در این کشور برای رهبری است، منشأ تولید قدرت رهبری است و هرکسی در این میان ادعا کند مطلقاً دروغ گفته است.

قاآنی با تأکید بر اینکه اگر نورانیت ولایت نباشد نمی‌توان این دنیا پیچیده را اداره کرد، اظهار کرد: باید با این اقتدار به جلو حرکت کنیم و این شهدای عالی‌مقام جلودار همچنین حرکتی هستند.

وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری در بیاناتی فرمودند آن زمان بزن و در رو گذشت ولی ایشان رعایت حال آمریکایی‌ها را کردند، چراکه آمریکایی‌ها زدن‌هایی که زدند باید جوابش را هم بدهند و این‌گونه نیست که آن‌ها را رها کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها