«بلندیهای زیر پا» روایتگر حضور جریانمقاومت در پالمیرای سوریه است
نگین میرحسنیواحد تهیه کننده تله تئاتر «بلندیهای زیر پا» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تکنیک های خاص و ویژه ای که در تولید این تله تئاتر استفاده شده، گفت: تله تئاتر «بلندیهای زیر پا» در واقع یک مجموعه تلویزیونی است، به صورت سریالی و داخل استدیو ضبط شده و از تکتیک های روز سینمایی مثل استفاده از پرده کروماتیکی برای ساخت آن استفاده شده است.
شبیه سازی سه بعدی پالمیرای سوریه با استفاده از تکنیک کروماتیک
وی در ادامه افزود: ما برای ساخت قسمت هایی از این تله تئاتر نیاز داشتیم صحنه هایی را در پالمیرای سوریه فیلم برداری کنیم، و به دلیل آن که پالمیرا به طور کلی از بین رفته بود باید از پرده کروماتیکی استفاده و لوکیشن پارمیدا را به صورت سه بعدی شبیه سازی می کردیم که این اتفاق هم به توسط تیم فنی و قویی که ما داشتیم به خوبی صورت گرفت، در این کار از ال ای دی (LED) خیلی قول پیکر استفاده کرده ایم، از بازیگرهای تئاتری، تلویزیونی و سینمایی خوبی و حرفه ای در این کار استفاده کرده ایم، مخاطبان ما قطعا با دیدن این مجموعه این موضوع را حس خواهند کرد که یک کار متفاوت را به نسبت کارهایی که در این سبک دیده اند، تماشا خواهند کرد.
میرحسنیواحد، اظهار داشت: این مجموعه،که به موضوعات اجتماعی روز جامعه میپردازد، یک گروه پژوهشگر در مواجهه با شکلگیری گروههای افراطی منطقه تصمیم به پژوهش در مورد علل شکلگیری افراطگرایی و نحوه روبهروشدن با آن میگیرد. این گروه به فراخور پژوهش خود، درگیر ماجراهای مختلفی میشود.
افراطی گری بر خلاف آن شعارهای حقوق بشری است که صادر می شود
این فیلمسارجوان عنوان کرد: ما معتقدیم که افراطی گری بر خلاف آن شعارهای حقوق بشری است که صادر می شود و به حقوق انسان ها احترام گذاشته نمی شود، و اگر هموطن های ما به مبارزه با این افراطی گری می روند، بخاطر این نگاه افراطی گریی که در منطقه حاکم شده و به خاطر مسئله مهم انسان دوستانه دیگری است که وجود دارد، هموطنای ما به سوریه می روند که از همسر و کودکان ملت بی دفاع سوریه دفاع کند، زندگی شیرین در کنار خانواده خودش را می گذارد و به سوریه می رود تا از انسانیت دفاع کند، و این که رهبر معظم انقلاب می فرمایند «اگر مدافعان حرم مبارزه نمیکردند باید در کرمانشاه و همدان میجنگیدیم»، این خیلی مسئله مهمه و باید به آن پرداخته شود.
وی، گفت: باید در قالب هنر به سوالات مردم پاسخ داده شود، برخی از مردم فکر می کنند مدافعان حرم می روند و خون بهای یک میلیاری میگیرند، در صورتی که اینطور نیست، ما در روند تولید این کار با خیلی از فرماندهان صحبت کردیم، فهمیدیم که خیلی از این رزمنده ها دلی به این جبهه ها رفتند، و وظیفه ما این است که باید این موضوع را به مردم نشان دهیم، تا با کار ارزشمندی که این اشخاص انجام می دهند آشنا شوند.
برخی فیلم ها با فرهنگ ما همخوانی ندارد
میرحسنیواحد، با بیان این که باید سینما و تلویزیون ما به سمت فیلم هایی برود که با فرهنگ ما همخوانی داشته باشد گفت: این که ما مدام فیلم هایی بسازیم که با فرهنگ ما سازگاری ندارد یک سم مهلک برای سینمای ماست، این که ما فقط در مورد اعتیاد، فقرو دیگر معضلات اجتماعی فیلم بسازیم خوب نیست، درسته این سبک فیلم ها باید ساخته شود ولی سینمای ما که این نیست، جامعه ما این نیست، موضوعات بسیار زیادی هست که بر گرفته از همین جامعه و موضوع روز جامعه ماست که باید به آن ها هم پرداخته شود.
معرفی عوامل تله تئاتر «بلندیهای زیر پا»
تهیه کننده تله تئاتر «بلندیهای زیر پا» برخی عوامل این مجموعه را برشمرد وگفت: نگین میرحسنی واحد (تهیهکننده)، عیسی بلوکات (کارگردان تلویزیونی)، محسن معینی (نویسنده و کارگردان هنری)، مهدی مطلبی (مدیر تولید)، عطیه ناصرجوی(دستیار کارگردان و برنامهریز)، مهدیه فراهانی(دستیار نویسنده)، تقی قاسمپور (مدیر تصویربرداری)، علی سفلا (خواننده تیتراژ)، کیارش حسنزاده (آهنگساز تیتراژ پایان)، مهدی سفیدگر (آهنگساز تیتراژ شروع)، سارا بالو (ترانهسرا)، رضا ثمرقندی (تدوین و ساخت تیتراژ)، ایمان آزاد (صدابردار)، معصومه قجاوند (منشی صحنه)، سامان شهامت (صداگذار و ترکیب صدا)، ابوالفضل ناصری (طراح جلوههای ویژه بصری)، بابک شعاعی (طراح گریم)، ثنا نوروزبیگی (طراح لباس)، عظیم محمدی (طراح جلوههای ویژه میدانی)، رضا جراحی (مدیر تدارکات)، جعفر عرب (طراح لباسهای عربی)، مریم ابوالحسنی (دوخت لباس)، محمود عابدی (مهندسی ساخت دکور)، شهین ترکاشوند (مسوول هنروران)، علیمحمد کاهه (ساخت محتوای الایدی)،کیمیا عباسی (فیلمبردار پشت صحنه)، محمد تاجیک (ناظر پروژه)، سعید حسینی (سرپرست کارشناس نظامی)، قربان شجاع (کارشناس نظامی)،گروه طراحان تئاتر شرنگ (طراحی صحنه)، ساناز دریایی(عکاس)، احمدرضا حجارزاده و رکسانا قهقرایی(مشاور امور رسانه). تیمی که ما در ساخت این اثر به کار گرفتیم، مجموعه ای از جوانان و هنرمندان قابلی هستند، که کارهای بسیاری از آن ها مورد اقبال گسترده مردم قرار گرفته است.
محمود مقامی در نقش سردار همدانی و مجید مشیری سرکرده داعش را بازی می کند
وی با معرفی برخی بازیگران این مجموعه، بیان داشت: محمود مقامی نقش سردار همدانی افسانه ناصری نقش همسر سردار همدانی را بازی می کند، ما در این تله تئاتر یک دختر قهرمان داریم که نقشل این دختر را فریبا طالبی عزیز بازی کرده که کجا دارد، به ایشان برای بازی بسیار خوبشان در این نقش تبریک بگویم، خانم فریبا طالبی در این نقش خیلی خوب ظاهر شدند، دختر قهرمان داستان دغدغه کودکان یمن، سوریه، عراق را دارد و نقش مکمل این کارکتر داستان را هم مهدی امینیخواه بازی می کند، که در قصه این دو کاراکتر به تازگی با یکدیگر ازدواج کرده اند و دختر قهرمان قصه دارد برای کارهای بشر دوستانه به سوریه سفر کند، فرخ نعمتی نقش پدر فریبا طالبی را بازی می کند، که در پژوهشگاه یکی از اساتید پژوهشگاه هستند، شهرام عبدولی نقش صهیون را بازی می کند، اکثر بازیگرهایی که ما برای این کار انتخاب کردیم هم سابقه بازی در تئاتر و هم بازی در تلویزیون را دارند و آقای مجید مشیری نقش سرکرده داعش را بازی کرده است.
معرفی بازیگران تله تئاتر «بلندیهای زیر پا»
میرحسنیواحد، گفت: دیگر بازیگرانی که در این مجموعه ایفای نقش کرده اند؛ فرخ نعمتی، زندهیاد حسن جوهرچی، زندهیاد کاظم افرندنیا ، علیرضا علیا، افسانه ناصری، محمد همایونپور، محمد تنهایی، آزاده اکبری، عباس مرادی، پروین ملکی، سولماز نادری، محمد بزرگمهر، اشکان هورسان، عطیه ناصرجوی، لیلا مصلایی، میترا شیری،آمین صحرایی نازنین خلیلی و النا آهی به ایفای نقش پرداختهاند. همچنین هلنا آزادی، امیرمحمد هادی، فرید احمدی، باران معصومی، پدرام زنجانی، نفس زارع، ریحانه قاسمی، فریماه احمدی و ثمین ساربانی بازیگران کودک در این کار هستند.
گفتنی است محسن معینی کارگردان جوان و شناختهشده تئاتر، تا کنون نمایشهایی مانند «عقل دهم»،«بازیگر و زنش»،«آدم خوابش میگیره»،«توراندخت»،«بر فرس تندرو»،«هزار آینه»،«آواز پر جِبْرِیل»،«رمی جمرات»،«شیر در زنجیر» و تلهتئاتر «اطروش» را نوشته و کارگردانی کرده است.
تلهتئاتر هفتقسمتی «بلندیهای زیر پا» به نویسندگی و کارگردانی محسن معینی و تهیهکنندگی نگین میرحسنیواحد از هفته آینده در شبکه چهار سیما پخش میشود.