رئیس اسبق کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی:

ایران،خواستار جهانی عاری از سلاح های شیمیایی است

الهیان گفت:در طول جنگ تحمیلی، کشورهایی همچون آلمان و هلند، اسرائیل و ... جزو فروشندگان سلاح های شیمیایی به عراق بودند که این خود یک نقض حقوق بشر به حساب می آید
کد خبر: ۸۸۵۰۰۶۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس هشتم،لزوم حمایت از حقوق جانبازان شیمیایی را یکی از برنامه های اصلی مجلس شورای اسلامی خواند و گفت:هر چه از پایان جنگ فاصله می گیریم، شاهد بروز عوارض سلاح های شیمیایی در رزمندگان دفاع مقدس هستیم. بمباران شیمیایی "سردشت" و "حلبچه" نیز نشان دهنده میزان جنایت و شرارت دشمن بعثی و حامیانش بوده است. حالا شرایط به گونه ای است که عوارض شیمیایی در بعضی افراد به شدت بروز پیدا کرده و هر زمان، امکان شهادتشان وجود دارد.
 
وی ادامه داد: تشدید مجروحیت شیمیایی جانبازان شیمیایی، کار نمایندگان مجلس را حساس تر می کند و همه نمایندگان موظف هستند که پیگیر حقوق جانبازان شیمیایی کشورمان باشند و هر نماینده ای با توجه به مجروحان استان خودش، در مجلس از آنها حمایت کند.
رئیس اسبق کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدمات ایران برای متهم کردن کشورهای فروشنده سلاح های شیمیایی به عراق گفت: در طول جنگ تحمیلی، کشورهایی همچون آلمان و هلند، اسرائیل و ... جزو فروشندگان سلاح های شیمیایی به عراق بودند که این خود یک نقض حقوق بشر به حساب می آید و باید گفت که در مجلس هشتم،مشارکت این کشورها در این کار را به عنوان موارد نقض حقوق بشر به مراجع بین المللی ارائه دادیم و متاسفانه همین ناقضان حقوق بشر، ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کنند.
 
الهیان، پیام جهانی عاری از سلاح های شیمیایی را یکی از پیام های مسئولان و قربانیان سلاح های شیمیایی ایران به مردم جهان دانست و افزود:ما خواستار جهانی عاری از سلاح های شیمیایی هستیم و این موضوع را بارها در همایش ها و کنفرانس های خارج از کشور گفتیم ودر حال حاضر، ایران با توجه به این که بیشترین آمار قربانیان سلاح های شیمیایی را در دنیا دارد، یکی از پرچمداران خلع سلاح های هسته ای و سلاح های شیمیایی در جهان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار