با حضور پرشور مردم :

همایش پیاده روی خانوادگی در اراک برگزار شد

همایش پیاده روی خانوادگی صبح و نشاط و برنامه پاکسازی دره تفریحی گردو اراک روز جمعه به مناسبت گرامی داشت روز جهانی زمین پاک و هفته سلامت با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۴۹۹۹۰
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مرکزی ، این برنامه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل محیط زیست، صدا و سیما، هیات کوهنوردی استان مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک، شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک و با هدف ایجاد نشاط و اهمیت و احترام به طبیعت و سلامت برگزار شد.
 
شرکت کنندگان در این آیین حدفاصل میدان کوهنورد تا دره گردو را به صورت دسته جمعی پیاده روی کردند.
 
انجام ورزش های رزمی، پاراگلایدر، دوچرخه سواری و بازی های بومی و محلی از دیگر برنامه های این همایش بود.
 
شرکت کنندگان در این برنامه تفریحی و زیست محیطی، ضمن انجام ورزش همگانی و انجام تفریح های شاد، با دریافت کیسه های نایلونی محوطه تفریحی گردوی اراک را از پسماندهای پراکنده پاک کردند.
 
برپایی پایگاه سنجش فشار خون و قند خون از مردم نیز از بخش های جانبی این پیاده روی بود.
 
سرپرست اداره ورزش و جوانان استان مرکزی در این آیین گفت: این آیین به مناسبت هفته سلامت و با هدف ایجاد شادی و نشاط،
 
سرپرست ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: توسعه فرهنگ جمع آوری پسماندها و مواد زائد رها شده در طبیعت، آشنایی بیشتر مردم با طبیعت و جلوگیری از آسیب به محیط زیست از مهمترین اهداف این برنامه است.
 
عابد حقدادی ادامه داد: با توجه به شیوه زندگی شهری، صنعتی بودن و آپارتمان نشینی برگزاری همایش پیاده روی برای افزایش تحرک و سلامت جامعه امری ضروری است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این آیین گفت: امروز افزایش ابتلا به بیماری های غیر واگیر دار به یکی از مشکلات جامعه تبدیل شده است که نبود فعالیت های ورزشی و کم تحرکی از مهمترین عوامل افزایش این بیماری ها است.
 
دکتر حسن طاهر احمدی افزود: برگزاری این همایش ها و فعالیت های ورزشی می تواند از بروز بسیاری از بیماری های غیر واگیردار از جمله سرطان، دیابت و فشار خون در جامعه جلوگیری کند.
 
وی استفاده از غذاهای نامناسب را از دیگر عوامل ایجاد بیماری های غیر واگیر در جامعه دانست و افزود: هم اکنون مصرف نمک در کشور از حدود چهار برابر متوسط جهانی و مصرف چربی و شکر نیز از متوسط مصرف آن در جهان بالاتر و مصرف میوه و سبزیجات در کشور از سایر کشورها پایین تر است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری فعالیت های دولت تدبیر و امید در زمینه طرح تحول به خصوص در حوزه بهداشت و درمان افزود: در سه سال نیم گذشته اقدام های مناسبی در زمینه بازسازی و تجهیز بیمارستان های استان مرکزی انجام شده است.
 
دکتر طاهر احمدی افزود: هم اکنون 108 طرح در حال ساخت و بهره برداری از 57 مرکز بهداشتی در استان مرکزی آغاز شده است.
 
دره گردو یک منطقه نمونه گردشگری است که با وسعت 100 هکتار در جنوب شهر اراک قرار دارد و از آب و هوای مناسب، طبیعت بکر و مسیر دسترسی آسان برخوردار است و دلیل نامگذاری این منطقه وجود روستای گردو و همچنین درختان بسیار گردو در این دره است.
ارسال نظرات