شمشادی خبرنگار ایران در سوریه؛

مدافعان حرم؛ مدافعان اسلام حقیقی هستند

حسن شمشادی خبرنگار ایران در سوریه گفت: مدافعان حرم و حریم اهل بیت (ع)، مدافعان اسلام حقیقی هستند.
کد خبر: ۸۸۴۹۸۸۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، حسن شمشادی خبرنگار واحد مرکزی خبر صدا و سیما و خبرنگار ایران در سوریه، در آیین بزرگداشت سالگرد شهیدمحمدحسین حمزه با اشاره به وقایع سوریه گفت: 73 ماه پیش همزمان با تحولات کشورهای منطقه فضایی در سوریه ایجاد شد که بسیاری آن را انقلاب مردم سوریه خواندند و شبکه های عربی ارحابی که بعدا مشخص شد حامیان تروریست ها هستند اعلام کردند که 23 میلیون سوری در خیابان ها علیه بشار اسد شعار می دهند.

شمشادی در ادامه گفت: رسانه های حامی تروریست ها آنقدر تبلیغ کردند که مردم منطقه باورشان شد که همه مردم علیه یک نفر یعنی بشار اسد قیام کرده اند و در داخل کشورمان نیز برخی آن را باور کردند.

وی همچنین تصریح کرد: با کمال تاسف و تاثر در بین برخی نخبگان و اندیشمندان و مقام داران نیز این دیدگاه بوجود آمد که در سوریه انقلابی صورت گرفته که کاملا به ما بی ارتباط است و یک مساله داخلی است.

خبرنگار ایران در سوریه با بیان اینکه رهبر انقلاب در همان زمان اعلام کردند مطالبات مردم سوریه را می دانیم و از دولت سوریه درخواست توجه به آن را داریم اظهار کرد: رهبری می دانستند که در سوریه توطئه ای به راه افتاده و بر همین اساس اعلام کردند که در کنار ارتش و دولت سوریه می ایستیم.

شمشادی با اشاره به همکاری دولت های استکباری و حامی تروریسم از معارضان سوریه گفت: عربستان، ترکیه، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و عربی گفتند ظرف سه ماه کار بشار اسد تمام است اما حالا 73 ماه از آن زمان می گذرد و تروریست ها توفیقی نیافتند.

وی همچنین ادامه داد: کشورهای مدعی دموکراسی بر این معتقدند که حق با اکثریت است و هرچه اکثریت مردم خواستند باید همان شود اما اکنون در سوریه اکثریت مردم حاکمیت بشار را می خواهند و غربی ها همچنان از اقلیت توطئه گر حمایت می کنند.

این کارشناس مسائل سوریه افزود: اندکی بعد دم خروس بیرون زد و دست عربستان، ترکیه، قطر، آمریکا و ... رو شد و حمایت ها آشکار شد و الان با وقاحت تمام می گویند ایرانی ها در سوریه اهل سنت را می کشد در حالیکه دست آن ها به خون هزاران مظلوم آلوده است.

شمشادی با تاکید بر اینکه تروریست ها به نام اسلام و احیای دین دست به بدترین جنایت ها می زدند اذعان کرد: آن ها برای حمله به حرم حضرت زینب که شیعه و سنی در کنار هم در آن منطقه با آرامش زندگی می کردند شعار حی علی الجهاد از مناره های مساجد سر می دادند و به سمت حرم حمله می کردند اما چندصد نفر از مردم سوریه که البته اکثر آن ها افراد غیر سوری مقیم سوریه بودند برابر تروریست ها ایستادگی کردند و اجازه تعرض به حرم حضرت زینب را ندادند.

وی با بیان اینکه آزادگان جهان در سوریه در حال مبارزه با تکفیری هستند گفت: در حال حاضر ملیت های مختلف در سوریه در برابر تروریست ها مبارزه می کنند و حتی از اروپا و آفریقا هم در سوریه سلاح به دست می گیرند.

خبرنگار ایران در سوریه با بیان اینکه برخی عافیت طلبان و دنیاطلبان در مرحله عمل و دفاع از اعتقادات و ارزش های اسلام میدان را خالی کردند گفت: برخی فقط اسلام و تشیع را در دعا و نیایش و خواندن زیارت عاشورا می بینند اما امام حسین (ع) به ما آموخت که همه جا کربلاست و هرروز عاشوراست. یعنی برای این دین و مذهب باید سر داد و 6 ماهه را فدا کرد.

شمشادی تصریح کرد: مجاهدان ایرانی در سوریه فقط مدافع حرم نیستند، این یک مدال افتخار است و آن ها در واقع مدافع حریم اهل بیت (ع) هستند. حریم اهل بیت مدافع می خواهد چراکه حرمت آن ها بنابر حدیث ثقلین مانند حرمت قرآن است.

وی با اشاره به جنایت های تکفیری ها در سوریه گفت: آنان به نام اسلام مردم بی گناه را می کشند اما اسلام حقیقی با الله اکبر سر نمی برد و بچه چند ماهه را از آغوش مادر بیرون نمی کشد تا زنده در تنور آتش بیندازد.

این کارشناس مسائل سوریه افزود: مدافعان حرم و حریم اهل بیت (ع)، مدافعان اسلام حقیقی هستند و البته آنان مدافع امنیت سرزمینمان نیز هستند.

شمشادی افزود: در ک این مطلب که مدافعان حرم برای  امنیت کشورمان به سوریه می روند برای برخی سخت است و زمانی متوجه می شوند که خدایی ناکرده ناموسشان در بازار برده فروشان به حراج گذاشته شود.

وی با اشاره به صحبتهای یکی از تروریست های اسیر شده در سوریه گفت: یکی از تکفیری ها که به اسارت مجاهدان جبهه مقاومت درآمده بود و به اعتراف خودش در یک روز به 90 تن تیر خلاص زده بود درباره ایرانی ها می گفت همه ایرانی ها مرتد هستند و اگر آن ها ا پیدا کنم سرشان را خواهم برید.

خبرنگار ایران در سوریه تصریح کرد: ساده لوحی است اگر تصور کنیم که تکفیری ها با کشور، مردم و امنیت ما کاری ندارند و تنها برای براندازی حکومت سوریه می جنگند.

شمشادی در ادامه گفت: از سراسر ایران، افرادی با بصیرت و نه با زور و اجبار بلکه با التماس و تمنای خودشان رفتند و عده ای شهید شدند. برخی از آن ها پیکرشان برگشت و برخی هم برنگشت. برخی فرزندان در راه و یا فرزندان کوچک داشتند. برخی می گویند آن ها برای پول رفتند اما ایا یتیم شدن و بریده شدن سر پدر قیمت دارد؟

وی با بیان اینکه تکریم خانواده شهدای مدافع حرم وظیفه همه ماست افزود: ما مدیون شهدا هستیم، کسانی که خانواده شهدا را حمایت نمی کنند حداقل نیش و کنایه هم نزنند؛ اینکه فردی برای کشورش جانش را فدا کند اما خانواده اش طعنه و کنایه بشنوند بسیار ناجوانمردانه و مذموم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار