اختتامیه جشنواره شعر ملی زاگرس

ششمین جشنواره ی ملی شعر زاگرس با معرفی برگزیده ها به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۸۴۹۸۱۹
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: 2هزار اثر به دبیرخانه ی این جشنواره ارسال شده که 16اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.
رضا دهبانی پور بابیان اینکه جشنواره ی شعر زاگرس در ردیف برنامه های شناخته شده ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه صاحبنظران است افزود: برگزاری ششمین دوره آن در کهگیلویه و بویراحمد فرصت خوبی برای معرفی ظرفیتهای ادبی استان است.
وی گفت: علاوه بر انتخاب آثار برتر کشوری، هفت اثر شاعران محلی کهگیلویه و بویراحمد نیز برگزیده و از آنان تجلیل شد
.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از سخنان خود از شاعر زنده‌یاد حمزه ولوی  مدیرکل فقید محیط‌ زیست استان فارس که 2هفته قبل درگذشت، تجلیل کرد.
در ششمین جشنواره شعر ملی زاگرس در تالار هنر یاسوج، در بخش غزل مریم کرباسی از بروجن، بهنام مؤمنی از بوشهر و عبدالحسین انصاری از بندرعباس به‌عنوان نفرات برتر شناخته شدند.
در بخش شعر سپید امیرمحمد رحیمی از یزد، نادر جابری از ایلام و بهار قهرمانی از سیدنی استرالیا به‌عنوان افراد برتر معرفی شدند.
در بخش شعر محلی شاعران کهکیلویه و بویراحمد آثار عنایت جرزیانی، حمید آذرگون، رسول صنایعی، خلف بوذری زاده، آریا معصومی و جمال الدین بزن برتر شدند.
در بخش ویژه شعر علی مرادی با موضوع «زاگرس» برتر شناخته شد.
ششمین جشنواره شعر ملی زاگرس دیروز آغاز شد و امروز با تجلیل از آثار برتر با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به کار خود پایان داد.
در ششمین جشنواره شعر ملی زاگرس 800 شاعر با ارسال 2 هزار و 400 اثر با موضوع آزاد در 2 بخش غزل و شعر سپید شرکت کردند.
ارسال نظرات