خبرهای داغ:
معاون ارتباط حوزوي دفتر رهبر معظم انقلاب:

روحانيت سطح درك مردم را در ارائه معارف در نظر داشته باشند/برداشت شخصي نبايد به دين چسبانده شود

معاون ارتباط حوزوي دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: طلاب بايد سطح درك مخاطب در ارائه مطالب در نظر بگيرند اين امر از جمله مسائلي است كه در تبليغ بايد به آن پرداخته شود.
کد خبر: ۸۸۴۹۷۸۰
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
روحانيت سطح درك مردم را در ارائه معارف در نظر داشته باشند/برداشت شخصي نبايد به دين چسبانده شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی ظهر امروز در نشست سراسری مدیران و مؤسسان حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد، با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خمینی(ره) دین را به عرصه کشور آوردند نهضت فکری انقلاب اسلامی ادامه حرکت انبیا است که آن نهضت عمیقی بود.

وی خاطرنشان کرد: هر نهضت فکری مانند هر نهضت دیگر دچار آفت می‌شود و آفت‌هایی از سوی دشمنان یا ناآگاهان ایجاد می‌شود.

معاون ارتباط حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه زمانی یک نهضت فکری اوج می‌گیرد و افکار دشمن را متوجه خود می‌کند که جاذبه داشته باشد گفت: در دورانی به دلیل تأثیرگذاری با مارک تقلبی اسلام در این نهضت رخنه کردند.

مروی یادآور شد:‌ امروز به برکت انقلاب اسلامی نگاه به دین، معنویت و خدا در جهان در افکار بشری قرار گرفته، امروز نگاه به شیعه در قله افکار قرار دارد و صدها کرسی شیعه‌شناسی در دانشگاه‌ها تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه دوران پس از انقلاب فرصتی خوب برای حوزه‌های علمیه و روحانیت است گفت:‌ در دوران کنونی شیعه و اسلام مورد توجه متفکران و فیلسوفان قرار گرفته است.

معاون ارتباط حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: باید سطح درک مخاطب در ارائه مطالب در نظر گرفته شود و این امر از جمله مسائلی است که در تبلیغ باید به آن پرداخته شود.

وی عنوان کرد: برداشت شخصی، عواطف و احساسات را نباید به دین چسبانید درک فهم و شرایط مخاطب از دیگر اموری است که باید به آن توجه شود پیامبر اکرم(ص) نیز برای انتقال معارف سطح درک مخاطب را در نظر می‌گرفتند.

مروی با بیان اینکه ذائقه مردم در دست ما قرار دارد گفت: نباید اینگونه باشد که بیان کنیم اگر سخن درستی نگوییم مردم نمی‌پذیرند یا اینکه اگر روضه صحیحی خوانده شود مردم گریه نمی‌کنند لازم است ذائقه مردم را دست بگیریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار