خبرگزاری بسیج: دو جوان بسیجی، پیوند زندگی مشترک خود را در جوار شهدای گمنام شهر پرند ، آسمانی کردند.
کد خبر: ۸۸۴۹۷۷۰
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ داماد به عروس خود پيشنهاد کرد پيوندشان به جاي تالار، در جوار گلزار شهداي گمنام برگزار شود، عروس نيز بر خلاف ديگر نوعروسان که تمام زرق و برق دنيا را براي يک شب عروسي شان خواستارند، گفت، من هم موافقم که سبزي پيوندمان با سرخي خون شهدا گره بخورد و سفره عقدم، چفيه اي باشد به ياد وفاداري به عهدمان با شهدا... همه چيز به سرعت مهيا شد تا عرشيان نيز ميهمان اين پيوند آسماني باشند.

عروس و داماد در کنار مزار شهيدان گمنام وطن به انتظار می نشینند تا ازدواج خود را در اين مکان قدسي جشن بگيرند. خطبه عقد را که مي خوانند، گويي ملائکه نيز در آنجا حاضرند و مرحبا مي گويند و مبارکي اين ازدواج را تا عرش الهي پيوند مي زنند و مسيري نوراني بر گام هاي پر ايمان اين جوانان مي گشايند.

ازدواج با معياري مقدس ازدواج در اسلام از برترين عبادت ها به شمار آمده و از سوي بزرگان دين در احاديث به آن سفارش بسيار شده است، اما در ميانه انجام اين فريضه مهم و مقدس، متأسفانه بسياري از خانواده ها، از ارزش هاي اسلامي فاصله گرفته و معيارهاي مادي و پر زرق و برق را ترجيح داده اند و چه بسا حتي در اين مسير، ره به بيراهه برده اند.

پيوندي که مي تواند براي هر زوجي سراسر خير و برکت باشد در نتيجه اين نگاه مادي و غير ديني، ديگر نمي توان بويي از خدايي بودن را در آن استشمام کرد. تمام جلوه اين ازدواج ها با حظي از دنيا پيوند خورده است و هر زوجي براي آنکه خود را در ميدان چشم و هم چشمي ها پيروز نمايد، دست به ابتکار و طرحي نو مي زنند. عده اي تصميم مي گيرند تا خطبه عقدشان را در بلندترين مکان و بر فراز برج ها بخوانند و يا آن سوتر در اعماق دريا و زمين اين مراسم را بر پا نمايند. اما در اين ميان هستند زوج هايي که هنوز مي توان رنگ خدا را در پيوندشان به نظاره نشست. جواناني که در ميدان رقابت هاي مادي، تصميم گرفتند در مکاني پيوند عشق شان را بنا کنند که منزل و مأواي بهترين بندگان صالح خدا است، که دل به دعوت برترين عشق عالم داده اند.

ارسال نظرات