رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: ‏یکی از اهداف جهاد کشاورزی کردستان اقتصادی کردن کشاورزی در روستاها است.
کد خبر: ۸۸۴۹۷۶۱
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی در جلسه شورای تحقیقات و آموزش کشاورزی که به منظور بررسی و پایش برنامه نظام نوین ترویج و برسی نحوه پیشرفت پروژه امنیتی غذایی ایکاردا باحضور معاون وزیر در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان برگزار شد، گفت: ‏یکی از اهداف جهاد کشاورزی کردستان  اقتصادی کردن کشاورزی در روستاها است.

ذوالفقاری افزود: افزایش اراضی آبی تضمینی در اقتصادی کردن کشاورزی  استان کردستان است و همچنین پروژه ایکاردا اقدامی مهم و ارزشمند در این رستا می باشد.

 وی با عنوان اینکه ۳۸ درصد از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهزاند افزود؛  این یعنی  اینکه در استان کردستان دوبرابر میانگین کشوری (که ۱۸ درصد است) از سیستم های نوین آبیاری بهره برده است و می طلبد که در راستای انتقال آب به زمینهای کشاورزی اقدامات اساسی صورت گیرد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: این استان  رتبه دار تولید محصولات کشاورزی همچون گندم، توت فرنگی، نخود، انگور دیم و ... در کشور است، که اینها حاصل تلاش همکاران بنده و کشاورزان زحمت کش استان است.


ذوالفقاذی یادآورشد: ۶۶۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری در ۳ سال ونیم برای اجرای ۲۲۵۸ طرح، در استان شده و با توجه به اولویت بذر  مصرفی کشاورزان کردستانی تلاش می شود ۵۰ درصد از بذر کشاورزان در استان تولید شود. 


مدیر ترویج  سازمان جهاد کشاورزی هم در این جلسه گفت: تجهیز مراکز کشاورزی به امکانات مدرن راهی در علمی کردن کشاورزی است و در سال گذشته این اداره برای ۱۴۴۶۴ نفرروز دوره های ترویجی، ۱۸۰۷۰ نفرروز دوره مهارتی و ۳۵۰۰۰ نفروز اموزش انفرادی برگذار کرده است.

ارسال نظرات