در راستای اِعمال قانون مشاغل سخت و زیان آور، باید از نیروی کار و کارگر در واحدهای تولیدی حمایت شود و کارفرمایان، کارگران را به منزله عائله خود بدانند.
کد خبر: ۸۸۴۹۷۳۶
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال ۹۶ گفت: اگرچه با اصل حمایت از کارگران موافقیم اما باید مسیر سوءاستفاده از قانون بسته شود، چراکه این رویکرد برای اقتصاد استان و تولیدکنندگان مناسب نیست و این موضوع پذیرفته شده نیست که برخی دستگاه‌ها امور را برای تولیدکنندگان تسهیل نکنند.

اسداله درویش امیری افزود: در راستای اِعمال قانون مشاغل سخت و زیان آور، باید از نیروی کار و کارگر در واحدهای تولیدی حمایت شود و کارفرمایان، کارگران را به منزله عائله خود بدانند.

وی در ادامه اظهار داشت: رسیدن عدد 150 نفر به 5 هزار و 300 نفر نشان می دهد سوءاستفاده هایی از این قانون صورت گرفته است.

استاندار زنجان تصریح کرد: متولی طراحی و نظارت در محدوده شهرها، سازمان نظام مهندسی ساختمان است اما متولی مشخصی برای ساخت و سازهای صنعتی انجام شده در شهرک های صنعتی در قانون عنوان نشده است.

اسداله درویش امیری افزود هرچند متولی خاصی برای ساخت و سازها در شهرک‌های صنعتی عنوان نشده اما هر نوع احداث بنا باید مطابق با رویکرد مهندسی باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه، رعایت ضوابط مهندسی در ساخت و سازها، شرایط پیچیده و تخصصی دارد که باید متولیان این بخش در آن حضور داشته و نظارت کافی اِعمال شود، گفت:این اصل که "تمامی ساخت و سازها باید اصولی باشد" قطعی است، اما می توان ساز و کاری برای کاهش قیمت خدمات تعریف کرد تا حمایت لازم از واحدهای تولیدی در راستای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار صورت گیرد.

استاندار زنجان تصریح کرد: با توجه به سطح اِشغال بالای واحدهای صنعتی و تولیدی، قیمت خدمات مهندسی باید متفاوت از تعرفه ساختمان های مسکونی باشد و در این خصوص جلسه مشترکی با حضور متولیان جهت تعیین تکلیف برگزار شود.

اسداله درویش امیری افزود:نمایندگان بخش اصناف استان به جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اضافه شوند تا استفاده بیشتری از این بخش صورت گیرد.

ارسال نظرات