انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و جامعه سردفتران و دفتریاران استان زنجان

تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و جامعه سردفتران و دفتریاران استان به‌منظور ایجاد تعامل، هماهنگی و رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر جامعه در این بخش منعقد شد.
کد خبر: ۸۸۴۹۶۹۰
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد در دهه چهارم خدمت‌رسانی خود توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش و رسیدن به نقطه خوداتکایی و خودکفایی و استقلال اقتصادی است، گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده سالانه 10 درصد از مددجویان این نهاد توانمند شده و از بدنه حمایتی امداد خارج می‌شوند.

هدایت صفری با اشاره به اینکه در حال حاضر 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر این نهاد برخوردارند، افزود: این آمار شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 3 هزار و700 دانشجو و دانش‌آموز و 659 بیمار خاص صعب‌العلاج و سرطانی است.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین رویکرد این نهاد افزایش بعد مردمی کمیته امداد و استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه برای رفع نیازهای مددجویان است، اظهار داشت: در همین بخش برنامه‌های مختلفی برای توانمندسازی مددجویان با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در امداد اجرا می‌شود.

صفری در ادامه به ارائه خدمات مددکاری حقوقی به خانواده‌های زیرپوشش به‌عنوان یکی از راهکارهای توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و افزود: مددکاری حقوقی در امداد بر اساس نوع نیاز خانواده‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه مددکاری حقوقی خانواده اثربخشی این خدمت را ارتقاء داده و به توانمندی خانواده‌ها کمک می‌کند.

مدیرکل كميته امداد استان زنجان در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و جامعه سردفتران و دفتر یاران استان خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و جامعه سردفتران و دفتر یاران استان به‌منظور ایجاد تعامل، هماهنگی برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر جامعه در این بخش منعقد شد.

صفری افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و جامعه سردفتران و دفتر یاران مددجویان زیرپوشش این نهاد از پرداخت حق التحریر ثبت‌اسناد رسمی و گواهی امضاء در استان معاف شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را تلاش برای ترغیب و تشویق مددجویان به‌منظور ثبت رسمی اسناد عنوان کرد و گفت : تلاش برای ترویج روحیه نیکوکاری در جامعه حقوقدانان و سردفتران و دفتر یاران از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است .

گفتني است، در این تفاهم‌نامه پیشگیری از حدوث مشکلات حقوقی ناشی از عدم ثبت‌اسناد برای مددجویان ، تسهیل در احقاق حقوق و رسیدگی مستند به دعاوی مددجویان در محاکم قضایی و معاضدت حقوقی از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد از اهداف دیگر این تفاهم‌نامه همکاری است.

ارسال نظرات