خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 شهر تهران گفت: دوره اخیر مدیریت شهری، بیشترین توجه به مباحث بانوان را داشته و بستر فعالیت و حضور این قشر را به خوبی فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۸۴۹۶۸۶
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 شهر تهران، سید احمد صفوی در جمع مشاوران شهرداران مناطق 22 گانه شهر تهران در امور بانوان با بیان این مطلب افزود: میزان حضور اجتماعی و فعالیت بانوان در فعالیت های مختلف شهری یکی از آیتم های ارزیابی توسعه شهری محسوب می شود، و بر این اساس در دوره اخیر مدیریت شهری شاهد بیشترین توجه به مباحث بانوان بودیم.

صفوی با اشاره به اینکه در بیش از یک قرن از تاسیس و عمر بلدیه و شهرداری تهران، در هیچ دوره ای به اندازه دوره مدیریت دکتر قالیباف، به مباحث بانوان توجه نشده است، گفت: وجود ساختاری مستقل برای رسیدگی به مسائل بانوان و اقدامات اجرایی برای بهره مندی بانوان نشان از این توجه است که این نگاه متاثر از ویژگی جامع نگری شهردار تهران و توانایی عملیاتی کردن نظریه ها و مباحث نظری است که همواره به عنوان مهمترین مسائل در مجامع علمی به آن پرداخته می شود.

وی با بیان اینکه بستر برای فعالیت بانوان به خوبی فراهم شده است، ادامه داد:  مجموعه های شهربانو، مراکز مهارت آموزی و کارآفرینی کوثر، توجه به معیشت بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست، احداث بوستان تخصصی ویژه بانوان از جمله فعالیت هایی است که با هدف افزایش مشارکت و فعالیت بانوان شهروند انجام شده است.

شهردار منطقه 20 وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، 14 امامزاده واجب التکریم، مراکز گردشگری و تاریخی، 2797 شهید و همچنین وجود 176 کیلومترمربع محدوده حریم و بیش از 30 نقطه جمعیتی روستانشین که همچون محدوده شهری خدمات مدیریت شهری را دریافت می کنند را از ویژگی های خاص این منطقه جنوبی برشمرد و یادآور شد: این ویژگی های خاص موجب شده تا خدمت رسانی به شهروندان این منطقه با حساسیت های ویژه ای ارائه شود.

بر اساس این گزارش اولین جلسه هم اندیشی مشاوران شهرداران مناطق 22 گانه شهر تهران در امور بانوان با حضور 22 مشاور با هدف بررسی مجموعه فعالیت های پیش بینی شده سال جاری در سالن شهید طهرانی مقدم برگزار شد.

ارسال نظرات