رویان با بیان اینکه در بخش صادرات مازندران اتفاق خاصی رخ نداده است، خاطرنشان کرد: بسترهای خوبی برای تجارت با کشورهای منطقه ایجاد شده است اما تاکنون شاهد نتیجه‌ای نبوده‌ایم.
کد خبر: ۸۸۴۹۶۵۱
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عباس رویان در گفت‌وگویی اظهار کرد: تولیدکننده‌ها بیشتر مشکلات مشترک دارند که بخشی از آن نیز به جامعه تولیدکننده برمی‌گردد و به دولت ربطی ندارد.

وی با بیان اینکه تولیدکننده و کارآفرین باید نقش خود را در بازار بداند، افزود: شاید عمده مشکلات تولیدکنندگان به سیاست‌های دولتی برمی‌گردد اما بخشی از مشکلات موجود نیز متوجه تولیدکنندگان است.

رئیس خانه کارآفرینان مازندران تصریح کرد: کمبود نقدینگی و فشارهای بانکی برای ستاندن معوقات تسهیلاتی موجب شده تا تولیدکننده داخلی انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت نداشته باشد.

رویان با بیان اینکه باید در قوانین و دستورالعمل‌ها تجدید نظر شود، گفت: برخی از واحدهای تولیدی دچار سوء‌مدیریت هستند که باید با به کارگیری اصول فنی تکنولوژی روز دنیا سهم بیشتری را از بازار برای برون‌رفت از مشکلات کسب کنند.

وی با بیان اینکه در بخش صادرات مازندران اتفاق خاصی رخ نداده است، خاطرنشان کرد: بسترهای خوبی برای تجارت با کشورهای منطقه ایجاد شده است اما تاکنون شاهد نتیجه‌ای نبوده‌ایم.

رئیس خانه کارآفرینان مازندران به سفرهای خارجی مدیران اقتصادی دولتی و خصوصی استان اشاره و بیان کرد: سفرهای زیادی تاکنون انجام شده اما نتیجه‌ای نداشته است.

این تولیدکننده با بیان اینکه نمی‌توان روی این رفت و آمدها حساب باز کرد و امضای تفاهم‌نامه جواب نمی‌دهد تاکید کرد: تولیدکنندگان استان نمی‌توانند در کشورهای هدف حضور داشته باشند و این نشان از ضعف مدیریت اقتصادی استان دارد.

رویان به مشکلات جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: کارگرها مشکلات معیشتی و درآمدی زیادی دارند و این مربوط به تصمیم‌های دولتی در شورای عالی کار است.

وی با بیان اینکه مقدار دستمزد و حقوق کارگران را شورای عالی کار اعلام می‌کند، یادآور شد: کارگرها هر سال به سطح حقوق و دستمزد خود اعتراض دارند.

رئیس خانه کارآفرینان مازندران با بیان اینکه حقوق کارگران را باید کارفرمایان که همان بخش خصوصی هستند پرداخت کنند، تصریح کرد: تولیدکنندگان به دلایل متعدد توان پرداختی حقوق بیشتر را ندارند.

عضو هیئت حل اختلاف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه دو قشر تولیدکننده و کارگر محق هستند، اظهار کرد: دولت باید جانب هر دو قشر را بگیرد چون عدم حمایت از هر کدام موجب ضرر دیگری می‌شود.

رویان اضافه کرد: اگر دولت جانب کارگران را بگیرد و در حمایت از تولید ضعیف عمل کند، تولیدکننده در پرداخت هزینه‌ها ناتوان شده و کار دوباره به اخراج کارگران منتهی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند در حوزه بیمه تسهیلی ایجاد کند به گونه‌ای که در صورت افزایش حقوق کارگر، حق بیمه پرداختی کارگران کمتر شود.

رویان بیان کرد: تحقق این مهم موجب علاقمندی کارفرما به جذب بیشتر کارگران برای افزایش تولید می‌شود.

وی دیگر مشکل کارگران را قراردادهای موقت دانست و گفت: این قراردادها امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته، به گونه‌ای که تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی کارگران شده است.

رئیس خانه کارآفرینان مازندران افزود: از طرفی تولیدکننده چون به آینده اقتصادی اعتماد ندارد، از ترس ایجاد مشکلات در آینده با کارگران قرارداد موقت می‌بندد تا در صورت بروز مشکلات و فائق نیامدن بر آن بتواند راحت‌تر عذر کارگران خود را بخواهد.

رویان با بیان اینکه کارگران 7 درصد از حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: این پرداخت که مبلغ قابل توجهی است، انتظار دریافت خدمات مناسب از تامین اجتماعی را در بین کارگران به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی نیز در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی امکانات در سطح انتظار کارگران را ندارد و دفترچه‌های درمانی آنان نیز مورد قبول بسیاری از درمانگاه‌های سطح استان نیست.

این تولیدکننده در پایان گفت: سطح خدماتی که تامین اجتماعی می‌دهد با سطحی که مورد انتظار کارگران است فاصله دارد.
بلاغ/
ارسال نظرات
پر بیننده ها