کارآفرین نوری در سال 95 با دریافت 25 میلیون وام از بسیج سازندگی سپاه و دریافت مجوز از جهاد کشاورزی به عنوان پروانه فعالیت در زمین روستای پدر خود سالنی حدود 73 متر مربع احداث کرد و در این سالن در سه طبقه به پرورش قارچ مشغول است.
کد خبر: ۸۸۴۹۶۴۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جوان 35 ساله مازندرانی با دریافت وام از بسیج سازندگی و پرورش قارچ، علاوه بر ایجاد شغلی ثابت برای خود، برای چهار نفر نیز شغل‌آفرینی کرده است.
یکی از چالش‌های مهم اقتصادی که جامعه ایران در حال حاضر با آن روبرو است مسئله بیکاری است، با توجه به این امر، ایجاد اشتغال و شکوفا کردن اقتصاد یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی کشور است.

در تعریف اقتصاد مقاومتی رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند: «اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار تحریم‌ها، دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.» و استفاده از تمامی ظرفیت‌های دولتی و مردمی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است.

سبحان مقصودی متولد سال 61 با مدرک دیپلم، اهل روستای حاجی‌آباد و از کارآفرینان شهرستان نور است.

وی در گفت‌وگویی اظهار کرد: متأهل هستم و به علت نداشتن شغل ثابت تصمیم گرفتم با کشاورزی به یک شغل ثابت دست پیدا کنم.

مقصودی در سال 95 با دریافت 25 میلیون وام از بسیج سازندگی سپاه و دریافت مجوز از جهاد کشاورزی به عنوان پروانه فعالیت در زمین روستای پدر خود سالنی حدود 73 متر مربع احداث کرد و در این سالن در سه طبقه به پرورش قارچ مشغول است.

وی توانست برای چهار نفر اشتغال‌زایی کند و برادرش نیز در این زمینه با وی همکاری می‌کند.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: حدود 50 میلیون برای احداث سالن پرورش قارچ هزینه کردم که 25 میلیون آن را از بسیج سازندگی سپاه وام گرفتم و با آموزش نزد رحمت مقصودی که بنیانگذار پرورش قارچ در منطقه است، توانستم در سال 96 به بهره‌براری برسم.

وی افزود: در سه مرحله برداشت قارچ داشتیم که در مرحله اول یک تن، مرحله دوم 700 کیلوگرم و در مرحله سوم هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم.

مقصودی در مورد بازار فروش گفت: به علت نبودن سردخانه و تعداد کم سالن در بازاریابی دچار مشکل هستیم.

این کارآفرین اظهار کرد: حداقل به سه سالن برای کار نیاز داریم و به علت فضای کم و نداشتن سردخانه نمی‌توانیم پی در پی تولید داشته باشیم و این سبب می‌شود تا بازار فروش را از دست بدهیم و مشتری ثابت نداشته باشیم.

مقصودی در پایان خواستار دریافت تسهیلات کم‌بهره شد تا با احداث سالن بتواند تولیدات خود را افزایش دهد و پاسخگوی مشتری و تأمین هزینه‌ها باشد.
بلاغ/

ارسال نظرات
پر بیننده ها