منتفع شدن روستاييان از حضور گردشگر، ارائه تسهيلات ارزان قيمت در بخش صنايع دستي و ارائه آموزش هاي لازم از اهداف در طرح ضربتي توليد و اشتغال می باشد.
کد خبر: ۸۸۴۹۵۴۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مديركل ميراث فرهنگي زنجان در جلسه ارزيابي طرح ضربتي توليد و اشتغال روستاي هدف گردشگري گلابر گفت: 100 ميليون تومان اعتبار براي آغاز عمليات احياي قلعه قزل قلعه سي روستاي هدف گردشگري گلابر تخصيص يافته است.

يحيي رحمتي افزود: با هماهنگي بنياد مسكن انقلاب اسلامي و اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري زنجان، در راستاي احياي هويت تاريخي اين روستا طرح هادي روستاي گلابر انجام مي شود.

وي اظهار داشت: احياي حمام تاريخي روستاي گلابر با تخصيص 30 ميليون تومان اعتبار در مرحله اول از ديگر برنامه هايي است كه اداره كل ميراث فرهنگي زنجان در راستاي احياي هويت تاريخي اين روستا در نظر دارد.

مديركل ميراث فرهنگي زنجان با تاكيد بر تشكيل انجمن هاي ميراث فرهنگي در روستاي تاريخي گلابر با حضور معتمدين محلي، بيان كرد:ما در روستاي گلابر مجموعه اي از جاذبه هاي تاريخي و گردشگري را در كنار هم شاهديم كه اين در نوع خود بي نظير است.

رحمتي بيان كرد: تنها محراب حجاري شده دوره سلجوقي در اين روستا قرار دارد.

وي با تاكيد بر اجراي طرح ضربتي توليد و اشتغال در 73 روستاي هدف گردشگري كشور، گفت: با توجه به اينكه اين طرح در راستاي شعار سال يعني "اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال" است، منتفع شدن روستاييان از حضور گردشگر، ارائه تسهيلات ارزان قيمت در بخش صنايع دستي و ارائه آموزش هاي لازم از اهداف ما در اين طرح است.

همچنين اسماعيل بيات، فرماندار ايجرود نيز در اين جلسه اظهار كرد: روستاي گلابر با توجه به فاصله اندكي كه از شهرستان زنجان دارد و به خاطر وجود سد و درياچه آن، اين روستا قابليت تبديل شدن به يك تفرجگاه مناسب در استان را دارد .

وي عنوان كرد: ما سه روستاي تاريخي در منتطقه ايجرود داريم كه مي توانيم با ايجاد محور گردشگري سجاس، خوئين و گلابر بر رونق گردشگري در اين منطقه بيافزاييم.

همچنين نوري، كارشناس صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، در خصوص زنان هنرمند تنور ساز روستاي گلابر گفت: اين صنعت و هنر در كمتر نقطه اي از ايران بعنوان صنايع دستي زنان رايج است و مي توان با ايجاد كارگاه تنورسازي به گسترش اين صنعت در روستا كمك كرد.

در ادامه بازديد از روستاي گلابر در راستاي طرح ضربتي توليد و اشتغال، نشستي با حضور مديركل ميراث فرهنگي زنجان، معاونان اين اداره كل و كارشناسان اعزامي سازمان ميراث فرهنگي كشور با اهالي روستا در راستاي تبيين اهداف طرح ضربتي توليد و اشتغال در روستاهاي هدف گردشگري صورت گرفت و مسائل و مشكلات روستا بررسي شد.

ارسال نظرات