خبرهای داغ:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

مسوولان در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه گام بردارند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از مسوولین ادارات علاقه‌مند هستند که با یکسری از مجوزها در ترویج فرهنگ نماز قدمی بردارند و ما آمادگی داریم تا این مجوزها را در مجلس پیگیری کنیم.
کد خبر: ۸۸۴۹۵۴۰
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
مسوولان در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه گام بردارند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیرآبادی در دیدار با اعضای ستاد اقامه نماز استان قم گفت: نماز یک تکلیف الهی هم در بعد شخصی و فردی و هم در بعد اجتماعی است و بر همه واجب است که به دنبال ترویج آن باشند و ما به عنوان مسوول وظیفه اقامه نماز را در جامعه اسلامی داریم.

وی گفت: در بحث مالی مشکلات زیادی داریم، هم در بحث فرهنگ‌سازی و هم در رابطه با بحث مکان مناسب که در شان نماز و نمازگزار باشد و همچنین در رابطه حمایت‌هایی که در این مورد می‌شود، هم در بحث کلان و هم در رابطه با بودجه.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از مسوولین ادارات علاقه‌مند هستند که با یکسری از مجوزها در ترویج فرهنگ نماز قدمی بردارند و ما آمادگی داریم تا این مجوزها را در مجلس پیگیری کنیم.

مدیر ستاد اقامة نماز استان قم نیز در این دیدار نقش مجلس شورای اسلامی در توسعة فرهنگ نماز را مؤثر و کارآمد دانست.

محمد خامه‌یار گفت: مجلس به‌ویژه کمیسیون فرهنگی با بررسی طرح‌ها، ایده‌ها و ظرفیت‌های موجود در توسعة فرهنگ نماز می‌بایست نقش مؤثری را ایفا کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در این زمینه گفت: ضعف‌های فراوانی در جامعه به‌دلیل عدم توجه به زیرساخت‌های موجود در توسعة فرهنگ نماز وجود دارد که زیبندة جامعه اسلامی نیست.

مدیر ستاد اقامة نماز قم گفت: متأسفانه در برخی مناطق کشور نمازخانه‌های بین‌راهی از وضعیت نامناسبی برخوردار است که باید چاره‌اندیشی کرد.

وی گفت: مجلس با استفاده از کارشناسان این ستاد و طرح‌های توسعه نماز می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفای نقش کند.

خامه‌یار با بیان این‌که برای توسعة نماز می‌بایست اعتبارات لازم را به این امر اختصاص داد گفت: بسیاری از طرح‌ها به‌دلیل عدم اختصاص اعتبار با مشکل مواجه شده است.

ارسال نظرات