پیش بینی خدمات ویژه برای ایثارگران در برنامه ششم توسعه

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری از پیش بینی خدمات ویژه جامعه ایثارگری در در برنامه ششم توسعه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۹۵۱۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
حجت الاسلام پرویز ولی زاده در نشست شورای اداری شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و چرام گفت: با تدوین برنامه ششم توسعه در دولت یازدهم خدمات قابل توجهی برای جامعه ایثارگری پیش بینی شده است.
وی از اجرایی شدن قانون جامع خدمات ایثارگری در دولت یازدهم خبر داد و افزود: با اجرایی شدن این قانون در سال جاری برای 3 میلیون ایثارگر، متولی مشخص می شود.
ولی زاده با بیان اینکه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دولت یازدهم احیا شد گفت: هدف از احیای این شورا ارائه خدمات به جامعه ایثارگری بوده است.
مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه قانون خدمات جامعه ایثارگری در سال 92 از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد افزود: با تکمیل این قانون در برنامه ششم توسعه بسیاری از مشکلات جانبازان، فرزندان شهدا و رزمندگان رفع می شود.
وی از پیش بینی اعاده به کار جانبازان در برنامه ششم توسعه خبرداد و گفت: جانبازانی که از سنوات ارفاقی برخوردار شده و به سن بازنشستگی نرسیدند و خودشان را بازنشسته کرده اند در صورتی که هنوز به سن بازنشستگی نرسیده باشند می توانند با استفاده از این تبصره قانونی که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده و به زودی برای اجرا به دستگاهای اجرایی ابلاغ می شود دوباره به کار برگردند.
حجت الاسلام ولی زاده از پرداخت حقوق مستمری به جانبازان، رزمندگان از شش ماه به بالا جبهه رفته و آزادگان فاقد شغل و حقوق خبر داد و افزود: رزمندگانی که مستمری بگیر نبودند و از دنیار رفته اند و زن و فرزند آنها تحت تکلفشان بوده مشمول این قانون هستند و به خانواده آنها حقوق مسمتری پرداخت می شود.
وی گفت: بسیجیانی که به صورت داوطلبانه به جبهه رفته اند اسامی آنها از سوی سپاه شهرستانها به ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می شود و برای آنان حقوق و مستمری نیز در نظر گرفته می شود.
ولی زاده به ساماندی گلزارهای شهدا اشاره کرد و افزود: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه تمام گلزارهای شهدایی که ساماندهی نشده ساماندهی خواهد شد.
مشاورامور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری بعد از این نشست به دیدار برخی خانواده های معظم شهدا رفت و از نزدیک مشکلات و در خواست های آنان را بررسی کرد.

ارسال نظرات