طه مروجی فر با بیان اینکه با توجه به حجم بالای تولید برنج، ظرفیت بسته بندی بسیار اندک است افزود: فقدان بسته بندی های نوین برنج داخلی نقشی اساسی در واردات برنج خارجی دارد.
کد خبر: ۸۸۴۹۴۲۹
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷

طه مروجی فر کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: فقدان بسته بندی های نوین  برنج داخلی نقشی اساسی در واردات برنج خارجی دارد. در کشورمان چیزی حدود 42 واحد فعال بسته بندی برنج با ظرفیت 36744 تن وجود دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به حجم بالای تولید برنج، ظرفیت بسته بندی بسیار اندک است افزود: استانداردهای محصول در واحدهای تولیدکننده و حتی بسته بندی کننده برنج، علی رغم قدمت تدوین آنها اجرا نشده‌اند.

وی در ادامه افزود: بسته بندی برنج می‌تواند نقشی تعیین کننده در عرضه و مصرف برنج داخلی داشته باشد و می تواند عامل تمایز از رقبا و نوعی مزیت رقابتی باشد. انتخاب بسته بندی مناسب برنج می‌تواند در فروش و توزیع برنج در بازارهای داخلی و خارجی موثر واقع شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: بسته بندی یکی از روش‌هایی است که جهت جلوگیری از ضایعات و جلب رضایت مشتری برنج داخلی است و بسته بندی نقش اصلی را در ایجاد ارزش افزوده ایفا می‌کند. از اینرو می‌تواند قابلیت رقابت در بازارهای هدف را داشته باشد.

مروجی‌فر در خاتمه افزود: بسته بندی برنج داخلی می‌تواند سطح درآمد ملی را افزایش دهد و در بعد بین المللی هم سبب افزایش ارزش محصولات صادراتی گشته و اثر مثبتی  بر تراز بازرگانی کشورمان داشته باشد.

ارسال نظرات