معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان مرکزی مطرح کرد
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان مرکزی گفت: سال گذشته یک هزار و 500 کودک دارای سو تغذیه از حمایت‌های کمیته امداد استان مرکزی در قالب دریافت سبدهای تغذیه سالم بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۸۸۴۹۴۲۸
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مجید مشهدی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه بخشی از مشکلات سوء تغذیه به دلیل فقر اقتصادی و بخشی به دلیل ناآگاهی خانواده‌ها است، گفت: تعدادی از کودکان مبتلاء به سوء تغذیه در سطح استان مرکزی از حمایت‌های این نهاد بهره مند نیستند لذا سیاست‌های کمیته امداد به سمتی پیش می‌رود که با غربالگری این کودکان، اولویت دریافت خدمات سوء تغذیه با مددجویان تحت حمایت این نهاد باشد.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و 500 کودک دارای سو تغذیه از حمایت‌های کمیته امداد استان مرکزی در قالب دریافت سبدهای تغذیه سالم بهره‌مند شدند که برای این امر 11 میلیاردو 692 و 140 هزار ریال هزینه شد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: شناسایی کودکان کمتر از شش سال و دارای مشکل سوءتغذیه توسط خانه‌های بهداشت و با همکاری کمیته امداد در سطح استان مرکزی انجام می‌شود.

مشهدی با اشاره به اجرای طرح «همسفره» توسط کمیته امداد گفت: خیران می‌توانند با شرکت در طرح «همسفره» در رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال، سهیم شده و با مراجعه به سایت کمیته امداد مبلغی را به انتخاب خود و به صورت یک‌باره یا ماهیانه در حساب مشخصی که برای این طرح در نظر گرفته شده واریز که پس از جمع آوری در پایان هر ماه بین کودکانی که دارای سو تغذیه هستند، توزیع می شود .

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال 94 یک‌هزار و 500 کودک دارای سو تغذیه با اعتبار 9 میلیارد و 861 میلیون و 600 هزار ریال از حمایت‌های کمیته امداد استان بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات