خبرهای داغ:
در برخی از منازل شهروندان گنبدی برگزار شد؛

حرکت خود جوش نهج البلاغه خوانی در گنبد کاووس

حرکت خود جوش نهج البلاغه خوانی با هدایت کانون نهج البلاغه گنبد کاووس در برخی از منازل شهروندان گنبدی برگزار می گردد.
کد خبر: ۸۸۴۹۳۷۲
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان، مدتی است که حرکت خود جوش نهج البلاغه خوانی با هدایت کانون نهج البلاغه گنبد کاووس در برخی از منازل شهروندان گنبدی برگزار می گردد.
به همین مناسبت با مسئول انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس به یکی ازاین منازل سری زدیم تا با نحوه کار آنها آشنا شویم حاج قادر آقا بابایی یکی میزبانان و مدیر گروه محبان نهج البلاغه است که ما را با نحوه برگزاری این جلسات آشنا می نماید
حاج قادر در خصوص برگزاری جلسات نهج البلاغه خوانی به خبرنگار شلمچه نیوز چنین گفت: تا آنجای که بنده اطلاع دارم بانی برگزاری این جلسات ابتدا کانون نهج البلاغه گنبد کاووس حاج آقا نوروزی ( اولین نماینده گنبد بعد انقلاب)می
باشد.
سپس این جلسات گسترش یافته و در منزل جناب آقای سیدعلی تقی زاده (برادر شهید سید محمد تقی زاده )برگزار می گردید تا اینکه بنده هم به این فکر رسیدم که این جلسات را در منزل خودمان برگزار نمایم.
به همین خاطر گروه محبان نهج البلاغه را تشکیل دادم و ابتدا از فامیل و بستگان شروع کردیم و بعد برخی همسایه ها و نمازگزاران مسجد محله ( مسجد محمد رسول الله(ص) ) به این محفل اضافه شدند.
نحوه برگزاری به این صورت است که در هرجلسه  هر نفر بخشی یا یک پند و حکمت را به صورت دوره ای قرائت می کند و دیگران گوش می دهند و برادر عزیزمان جتاب علی تقی زاده میلانی هرجا که نیاز به تفسیر داشته باشد آن را تفسیر می کنند.
از مداحان و اساتید و روحانیون نیز در این خصوص استفاده می گردد
در حاشیه این محفل برای کودکان شرکت کننده که در این امر و همچنین قرائت قرآن و اشعار مذهبی فعال هستند جوایزی در نظر گرفته شده که در پایان هر مراسم تقدیمشان می گردد.
   
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار