خبرهای داغ:
میدرکل جهاد کشاورزی استان قم:

کتاب «نقش جهاد قم در دوران دفاع مقدس» تالیف می‌شود

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم گفت: علاوه بر اقداماتی نظیر ساخت مستند درباره شهدای جهاد سازندگی، کتاب نقش جهاد قم در دوران دفاع مقدس نیز تالیف می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۹۳۵۲
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کتاب «نقش جهاد قم در دوران دفاع مقدس» تالیف می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدرضا طلایی در دیدار احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بخصوص جهادگران شهید قم، اظهار داشت: در زمینه حفظ آثار دفاع مقدس قم اقداماتی از سوی مجموعه ایثارگران جهاد صورت گرفته که باید با تلفیق هنر، آن آثار ماندگار شود.
وی افزود: ضرورت دارد حماسه دوران هشت سال دفاع مقدس حفظ شود زیرا شکل گیری جهاد سازندگی بر اساس آن حماسه ها و عشق و علاقه مردم و بخصوص جوانان به آرمان های انقلاب اوامر ولایت و خدمت به محرومان بوده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم یادآور شد: هیچ‌گاه خاطره شیرین خدمات جهاد سازندگی به محرومان و نقاط آسیب‌پذیر پس از پیروزی انقلاب، از اذهان پاک نمی‌شود.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت حفظ آثار دفاع مقدس جهاد قم افزود: ساخت مستندی از مادر شهید، آماده‌سازی سری نمایشگاهی از پوسترهای جهادگران، جمع‌آوری خاطرات شهدا ی جهاد و همچنین تالیف کتاب نقش جهاد قم در دوران دفاع مقدس از اولویت‌های این سازمان در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که طبق زمان بندی صورت گرفته، محقق می شود.

طلایی تاکید کرد: کارکنان جهاد کشاورزی استان قم که یادگاران دفاع مقدس نیز در بین آنان کم نیستند، با عزم و اراده راسخ در خصوص تحقق شعار سال مبنی بر تولید و اشتغال در جامعه و همچنین ترویج روحیه ایثار و شهادت در بدنه سازمان اقدام خواهند نمود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه حضور و فعالیت جهاد سازندگی به روزهای پس از پیروزی انقلاب و قبل از شروع جنگ تحمیلی بر می‌گردد، یادآور شد: خدمات جهاد قم در دوران دفاع مقدس باید از قبل از جنگ تعریف شود زیرا عده‌ای از جوانان بودند که از قم داوطلبانه به سایر شهرهای کشور مثل سردشت، بانه و سقز می‌رفتند و نسبت به خدمات جهادی در آن شهرها اقدام می‌کردند.

وی جمع‌آوری خاطرات موضوعی از رزمندگان اسلام و جهادگران در قالب کتاب‌های جیبی، نامگذاری یکی از معابر اصلی شهر به نام شهدای جهاد و فراخوان جمع‌آوری خاطرات جهادگران قم را از جمله اقداماتی برشمرد که می‌توان در راستای ثبت و ترویج روحیه ایثار و مقاومت انجام داد.

احمد حسینی عنوان کرد: بخشی از برنامه ستاد تدوین نقش لشکر 17 امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، مربوط به عملکرد جهاد قم است ضمن آنکه جهاد سازندگی، مدخل مهمی از دانشنامه دفاع مقدس استان محسوب می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: تولید کتاب‌هایی با محوریت دفاع مقدس از اولویت‌های سال جاری اداره کل حفظ آثار قم در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و استغال می‌باشد.
ارسال نظرات