رئیس نهمین کنگره بین المللی لیزر در دندانپزشکی گفت: قبول میزبانی ایران در کنگره بین المللی از سوی کشورهای مختلف نقطه عطفی است که ایران توانایی جرایی برگزاری مراسم را علی رغم مباحث سیاسی و تحریم‌های موجود دارد.
کد خبر: ۸۸۴۹۳۳۰
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، رضا فکرآزاد، رئیس نهمین کنگره بین المللی لیزر در دندانپزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سینا با اشاره به کاربرد لیزر در ایمپلنت اظهار کرد: با لیزر می توان ایمپلنت را با خونریزی کمتر و بدون بخیه زدن با کمترین سوختگی انجام داد اما کمی سخت تر  بوده و مهارت بالایی می خواهد که لازم است جراح تکنیک آن را بداند.

فکرآزاد، رئیس نهمین کنگره بین المللی لیزر در دندانپزشکی ضمن بیان مزایای لیزر در ایمپلنت گفت: لیزر از خونریزی بیشتر در لثه جلوگیری می کند و باعث ترمیم زودتر لثه شده و درصد استخوان سازی اطراف ایمپلنت را افزایش می‌دهد.

فکرآزاد، با اشاره به جایگاه لیزر در دندانپزشکی در کشور گفت: انجام ایمپلنت بدون خونریزی با لیزر موضوع تبلیغاتی است که در ایران به چشم می خورد و صحت ندارد، واقعیت این است که لیزر با کمترین میزان خونریزی، درد و کمترین بی حسی انجام می شود و دندانپزشکی همراه با لیزر است ما نمی توانیم لیزر را جایگزینی برای حل مشکلات بدانیم بلکه لیزر در خیلی موارد نیز مشکلات خود را دارد و باید با تخصص و مهارت انجام شود.

وی با اشاره به نکات برجسته نهمین کنگره بین المللی لیزر در دندانپزشکی اظهار کرد: در این کنگره دانشمندان بنام از کشورهای مختلف حضور دارند که در کنار اساتید داخلی مطالب ارزشمند خود را ارایه خواهند کرد.

رئیس نهمین کنگره بین المللی لیزر در دندانپزشکی ضمن تاکید بر اینکه صدور دستاوردهای علمی فرهنگی نشان دهنده توانمندی های ایران در این کنگره است، بیان داشت: از سویی پذیرش میزبانی ایران در این کنگره از سوی کشورهای مختلف دنیا نقطه عطفی است که نشان می دهد ایران توانایی علمی و اجرایی برگزاری اینگونه کنگره ها را  علی رغم مباحث سیاسی و تحریم های موجود دارد.

رئیس نهمین کنگره بین المللی لیزر در دندانپزشکی افزود: ایمپلنت همان کاشتن پیچ در فک است که ما درجراحی های معمولی آن را با چاقو و دریل انجام می دهیم و طبیعتا بیماری هایی بعد از آن ایجاد می‌شود.

فکرآزاد گفت: آنچه در افتتاحیه این کنگره مطرح شد کاربرد لیزر در بریدن لثه، استخوان، گذاشتن ایمپلنت، تسریع در بهبود زخم و در نهایت درمان بیماری ها بعد از ایمپلنت توسط لیزر است.

بر اساس این گزارش، نهمین کنگره بین المللی لیزر در دندان پزشکی از ۳۰ فروردین تا اول اردیبهشت سال جاری در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.

 

ارسال نظرات