خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف قزوین بیان کرد:

پیگیری بهره‌وری موقوفات با رویکرد اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال

مدیر کل اوقاف قزوین با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ وقف می‌تواند بهترین راهکار در تقویت اقتصاد ملی و خوداتکایی باشد گفت: با توجه به شعار سال ارتقا بهره‌وری موقوفات با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در دستور کار است.
کد خبر: ۸۸۴۹۳۲۸
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل صبح سه شنبه  در جلسه بررسی برنامه های تدوین شده قرارگاه فدک اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین که با حضور روسای اجرایی ادارات تابعه و اداره حقوقی و ثبتی ، بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه برگزار شد اظهار کرد: با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری توجه به ارتقا بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در دستور کار مجموعه اوقاف و امور خیریه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شعار امسال اوقاف هم در همین راستا نام‌گذاری شده است افزود: ما بر این باوریم که توسعه و ترویج فرهنگ وقف می‌تواند بهترین راهکار در تقویت اقتصاد ملی و خوداتکایی کشور در تمامی زمینه‌ها باشد که در این راستا تمام تلاش خود را در زمینه ترویج و تبلیغ سنت حسنه و افزایش بهره‌وری موقوفات به‌کار خواهیم گرفت.

مدیر کل اوقاوف و امور خیریه استان قزوین اذعان کرد: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم با رشد عوائد حاصله از موقوفات، نیات واقفان خیراندیش را به نحو مطلوب‌تری اجرا کنیم. 

عادل با بیان اینکه هدف سازمان اوقاف و امور خیریه پیگیری موثر امور محوله قانونی و تحقق اهداف عالیه در امر توسعه، احیاء و افزایش بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه است افزود: یکی از اهداف سازمان اوقاف بهره‌وری موقوفات و به روز کردن اجارها املاک وقفی بوده که  در گرفتن حق واقعی موقوفه تاکید زیادی شده است.

وی با بیان اینکه متصرفینی که در زمینه موقوفات تفریط می‌کنند با آنها برخورد و طبق مقررات نسبت به واگذاری املاک به متقاضیان دیگر عمل می‌شود اذعان کرد: زیباترین خدمتی که فرد با ایمان می‌تواند به مردم داشته باشد این است که از مال و سرمایه آنها دفاع و حراست کند چرا که موقوفات هم در واقع املاکی هستند که متعلق به شخص خاصی نبوده بلکه متعلق به مردم هستند.

لازم به یادآوری است که در ابتدای این جلسه ، کارگاه توجیهی و برش برنامه های سال 96 قرارگاه فدک برگزار شد، که انتهای این کارگاه همراه با حضور حجت الاسلام و المسلمین عادل مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین بود.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها