سردار ابراهیمیان گفت: نکته مهم در این برنامه های فرهنگی بحث وفاق همدلی همسویی و هم جهت بودن است که رهبری تاکید دارند که باید در این زمینه همه در کنار هم باشند که دشمنان در حال کار هستند و ما نباید غافل شویم و باید کار کنیم و وقت و توان بگذاریم و عقب نمانیم.
کد خبر: ۸۸۴۹۳۱۵
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

فرمانده گروه پدافندهوایی ده محرم شاهرود،سردار عبدالرحیم ابراهیمیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با گرامیداشت یاد و خاطره 1026 شهید شهرستان شاهرود و درود به روح شهدای عزیزی که در 8 سال دفاع مقدس و انقلاب و مدافع حرم مخلصانه جان خود را در کف اخلاص برای دفاع از کیان نظام و اسلام و قرآن و ولایت شجاعانه جنگیدند با بیان اینکه در بحث شهدا و مسائل فرهنگی مطلب زیاد است با اشاره به هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: شهدای عزیز ما از ابتدای جنگ وارد عرصه تکلیف شدند و شاید اوایل جنگ گردان و تیپ سازماندهی شده نداشتیم، خودجوش عزیزان مخلص بسیجی کم توقع و بی ادعا و جان برکف، سپاه و ارتشیان غیور و نیروهای انتظامی بنا به تکلیف در عرصه حضور پیدا کردند و چه حماسه ای آفریدند.

فرمانده گروه ده محرم خاطر نشان کرد: در سال 61 بنا به روند جنگ، گردان کربلا شاهرود در سپنتا اهواز تشکیل شد و بنیانگذاران گردان کربلا که امروز نیز هستند، یکی بنده حقیر بودم که بنا به اصرار شهید زین الدین که عزیزان شاهرود درخواست گردان کردند و آن زمان بنده گردان امام صادق بودم که یک گروهان از سمنان و یک گروهان از ساوه و یک گروهان از قم بودند قبول نمی کرد و شهید زین الدین تکلیف کردند و گردان کربلا شکل گرفت.

وی ادامه داد: بعد اتفاقی که برای بنده افتاد، سردار خانی فرمانده شد و در عملیات محرم شرکت کردند و جریان مفصل است و در این وادی بچه های ما در تک تک عملیات ها جانانه جنگیدند؛ شجاع و نترش و از لحاظ اخلاص کمتر جاهایی به این شکل داریم.

ابراهیمیان با اشاره به خاطره ای تصریح کرد: در عملیات طریق القدس شرکت کردیم از تپه های میش داغ تا تنگه چزابه رفتیم بچه ها خوب جنگیدند بعد از دو سه ماه شهید ردانی پور اذعان داشت هر جا نیرو بخواهم بچه های شاهرود بیایند پیش ما؛ بچه ها ما با خیلی از فرماندهان دفاع مقدس کار کردند؛ بچه ها شاهرود تک بر و نترس و برای خط شکستن و نگه داشتن خط در تک ها استقامت و خوفی در دل نداشتند.

وی با اشاره به اجلاسیه شهدا گفت: در بحث اجلاسیه سال 94 با شور و شعفی که همه دخیل بودند و دل در گرو شهدا داشتند کار سنگین و حساب شده و فرهنگی خوبی بود هم در یادواره شهدا نمایشگاهی بود و در کنار رزمایش بود و سخنرانان و برنامه ریزی عملیات محرم شکل گرفت و در سه شب برگزار شد و بسیار وضعیت خاص و نمایشگاهی که انجام شد.

فرمانده گروه ده محرم با بیان اینکه خیلی از جوان ها دفاع مقدس را ندیدند افزود: وقتی اجلاسیه سال 94 برگزار شد و یادوارها برگزار شده تداعی کنند آن دوران بوده است و لذا الان که در اجلاسیه دو سالانه و زحمات بسیار ناحیه مقاومت و مسئولین متقبل می شوند، این دو سالانه لازم است.

وی با تاکید بر فضا و بستر مناسب برای شکل گیری این برنامه ها عنوان کرد: با توجه به وضعیت کنونی جامعه از لحاظ فرهنگی و شبکه های اجتماعی و جنگ نرم و سایت های مختلف و فعالیت های کشورهای غربی برای جوان ها باید بچه ها را نگهداریم و کاری انجام دهیم تا حفظ کنیم مخصوصاً بچه های پاک و عزیزان بسیجی سمت و سو پیدا کنند.

ابراهیمیان تصریح کرد: در کنار این خیل عظیم مردم استقبال می کنند و بحث فصل شیدایی نمایشی است که قصه گونه و در کنار آن نمایشگاه فرهنگی و ادوات نظامی است و در کنار هم قرار گرفتن این برنامه ها بسیار مناسب است.

وی تاکید کرد: نکته مهم در این برنامه های فرهنگی بحث وفاق همدلی همسویی و هم جهت بودن است و در کنار هم بودن و وحدت و انسجامی که رهبری دنبال آن هست که تاکید دارند که باید در این زمینه همه در کنار هم باشند که دشمنان در حال کار هستند و ما نباید غافل شویم و باید کار کنیم و وقت و توان بگذاریم و عقب نمانیم.

فرمانده گروه ده محرم افزود: همه زحمات در زمینه فرهنگی مهم است چون مسائل فرهنگی و جنگ نرم افزای با سخت افزاری متفاوت است کار فرهنگی به چشم نمی آید اما کار وسیعی است و اثرات مستمر دارد و در آینده اثرات خوبی ان شالله این برنامه داشته باشد و کار فرهنگی نیاز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها