نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در گفتگو با «بسیج»:

تنها راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن شناسی است

نصرت الله محمود زاده با اشاره به اینکه ما در دشمن شناسی کم کار کردیم بیان داشت: این باعث می شود که نفوذ فرهنگی در کشور ما رخ دهد.
کد خبر: ۸۸۴۹۳۱۰
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
تنها راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن شناسی است
نصرت الله محمود زاده نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: زمانی دشمن می تواند با نفوذ فرهنگی بر ما غلبه کند که ما خودمان اعتقادتمان را سست کنیم.

وی افزود: بیشتر از این که دشمن شناسی کنیم دشمن ستیزی می کنیم دشمن ستیزی شور و شعار و حضور در یک میدان عملی است که مثل عملیاتی که در خط اول شما می توانید خط دشمن را بشکنید ولی برای اینکه آن خط را نگه دارید باید دشمن را بشناسید.

نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس بااشاره به اینکه ما در دشمن شناسی کم کار کردیم بیان داشت: این باعث می شود که نفوذ فرهنگی در کشور ما رخ دهد ما بیشتر از ولایت مدار بودن ولایت شناس باید باشیم و ابعاد ولایت را در اعتقادات آنقدر بشناسیم که با یک نگاه کردن به برنامه های بیگانه و یا یک اطلاعات غلط و شایعه ای که پخش می شود نظرات خود را عوض نکنیم.

محمود زاده تاکید کرد: من نظرم این است که در این خصوص در حوزه فرهنگ و مثلا در حوزه دفاع مقدس نیامدیم فکر های بکر شهدا را در زیر عملیات و آتش بشناسیم این که چه طور می شود این رزمنده ها دفاع می کردند و نمی بریدند و عقب نشینی نمی کردند در حالی که می دانستند تا یک ساعت بعد شهید می شوند.

وی خاطر نشان کرد: ما در این خصوص کار نکردیم و الان هم ضعف بزرگی در حوزه فرهنگی دفاع مقدس این است که شهدا را خیلی سطحی معرفی می کنیم و خیلی ها هم فکر می کنند که چون عکس شهید را در خانه خود دارند پس می توانند همراه این شهید باشند. این حوزه بسیار مهمی است که ما در مورد آن کم کار کردیم و لازم است عمیق تر به آن نگاه کنیم.

ارسال نظرات