خبرهای داغ:
عرشه ناوشکن البرز، میزبان فرماندهان پیشگام

بازدید دانش‌آموزان بسیجی قم از ناوشکن و نیروی دریایی ارتش

جمعی از فرماندهان واحدهای مقاومت پیشگام بسیج دانش‌آموزی استان قم، با حضور در خلیج نیلگون همیشه فارس از توانمندی های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید به عمل آوردند.
کد خبر: ۸۸۴۹۲۹۹
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
بازدید دانش‌آموزان بسیجی از ناوشکن و صنایع دفاعی نیروی دریایی راهبردی ارتش
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جمعی از فرماندهان واحدهای مقاومت پیشگام بسیج دانش‌آموزی استان قم، با حضور در خلیج نیلگون همیشه فارس از صنایع دفاعی و توانمندی های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید که پس از استقبال گرم نیروی دریایی ارتش، از دانش‌آموزان بسیجی صورت گرفت؛ فرماندهان پیشگام، با حضور در جلسه توجیهی، ضمن آشنایی با اقدامات و دستاوردهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به گفتگو با فرمانده منطقه یکم دریایی امامت نشستند.

بازدید از بخش های آفندی و پدافندی ناوشکن البرز و گفتگو با فرمانده ناوشکن در خصوص ماموریت های انجام شده، از جمله برنامه های روز اول بازدید بود.

فرمانده ناوشکن البرز، در تشریح ماموریت های فرامنطقه ای ناوشکن، به مواردی از جمله قاطعیت و پاسخ محکم ناوشکن ایرانی در برابر پیام های فراقانونی بین المللی ناوهای امریکایی در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت حضور ما در آبهای آزاد نشان دهنده توانمندی و شجاعت و اعتماد به نفس جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت آبهای خود و حتی حضور در آبهای آزاد است که در قالب تامین امنیت پایدار و امدادرسانی به تردد کشتی های تجاری و... صورت میگیرد.
وی همچنین در خصوص امداد رسانی به کشتی های عبوری سایر کشورها و آزادسازی از چنگال دزدان دریایی افزود که این اقدام به درخواست کشتی ها صورت گرفته و میگیرد اما مهمترین کار نیروی دریایی راهبردی ارتش، تولید امنیت است.

در روز دوم بازدید، دانش آموزان بسیجی، با حضور در کارخانجات قطعه سازی و حوزچه های تعمیرات کشتی های غول پیکر و زیردریایی ها، از نزدیک با فرآیند تولید و ساخت، عیب یابی و تعمیرات انواع تجهیزات دریایی آشنا شدند و به طرح سوالات و دریافت پاسخ از مسولان و مهندسان مربوطه پرداختند.

سپس با طی مسیر دریایی، با حضور در منطقه تنگه هرمز، ضمن توجیه اهمیت راهبردی این تنگه، به مشاهده و دریافت توضیح در خصوص کشتی های عبوری کشورها، نوع و ماموریت آنها و همچنین تقسیم بندی ماموریت ها میان نیروهای دریایی ارتش و سپاه پرداختند.

به گفته فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران، گشت زنی مداوم در سه بخش سطح، زیر سطحی و هوایی و رصد و جمع آوری و تحلیل اطلاعات، از جمله اقدامات مستمر نیروی دریایی راهبردی، در راستای تامین امنیت منطقه و اقدام لازم در زمان نیاز است که با استفاده از انواع سامانه ها و تجهیزات بومی صورت می گیرد.

اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و قرائت دعای فرج در عرشه ی کشتی در نزدیگی تنگه ی هرمز نیز بخشی دیگر از برنامه ی دومین روز بازدید بود.

از دیگر برنامه ها بازدید از ناوشکن جماران بود که به علت حضور آن در ماموریت، انجام آن میسر نشد.

سومین و آخرین روز بازدید، حضور در تیپ یکم تکاوران دریایی امام حسین علیه السلام بود که با انجام مانوری از اقدامات و طرح های عملیاتی، به تشریح ماموریت ها در شرایط گوناگون پرداختند.
سپس تکاوران ارتش و پیشگامان بسیج دانش آموزی، با حضور در صفوف منسجم میدان صبحگاه، پای سخنان فرمانده منطقه یکم ایستادند و در فضایی صمیمانه مراسم پایان یافت و ضمن گفتگو، به بازدید از نمایشگاه نوآوری های فناورانه پرداختند.

این بازدید با هماهنگی بسیج دانش آموزی استان قم و پیگیری حوزه۴ برادران صورت گرفت و فرمانده حوزه و مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار نیز در این بازدید دانش آموزان را همراهی نمودند.
بازدید دانش‌آموزان بسیجی از ناوشکن و صنایع دفاعی نیروی دریایی راهبردی ارتش
ارسال نظرات