خبرهای داغ:
امروز ۳ هزار نفر از شیعیان فوعه و کفریا به سوی حلب اعزام شدند و در مقابل ۱۱ اتوبوس نیز از شهرک‌های زبدانی، سرغایا و الجبل الشرقی افراد مسلح را به ادلب منتقل خواهند کرد.
کد خبر: ۸۸۴۹۲۶۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، امروز چهارشنبه 45 اتوبوس از شهرکهای محاصره شده فوعه و کفریا واقع در ریف شمالی استان ادلب خارج شدند.

 

خبرگزاری سانا گزارش داد که این اتوبوسها 3 هزار نفر از ساکنان این دو شهرک شیعه نشین را به حلب منتقل خواهند کرد.

 

در مقابل 11 اتوبوس نیز از شهرکهای «زبدانی، سرغایا و الجبل الشرقی» واقع در ریف دمشق خارج خواهند شد و افراد مسلح و خانواده های آنان را از این شهرکها به ادلب منتقل خواهند کرد.

 

منابع خبری سوریه همچنین اعلام کردند، گروههای مسلح پیش از خروج  از مربع زبدانی در ریف دمشق، مقرهای خود را به آتش کشیده و مقادیری از مهمات خود را نیز منهدم کردند.

 

به گفته این منابع، 500 فرد مسلح به همراه خانواده هایشان از این منطقه خارج شدند و 300 فرد مسلح نیز ترجیح دادند که در این منطقه باقی بمانند تا به وضعیتشان رسیدگی شود.

 

قرار بود که 800 نفر از زبدانی، سرغایا و الجبل الشرقی خارج شوند.

 

این مسئله در راستای اجرای مرحله دوم توافق «فوعه-کفریا-زبدانی-مضایا»است که میان مقامات سوری و تروریستهای مسلح منعقد شد.

 

این توافق از روز جمعه گذشته (25 فروردین) اجرایی شد و در مرحله نخست آن 75 اتوبوس حامل حدود 5 هزار نفر از ساکنان فوعه و کفریا از این دو شهرک وارد حلب شدند.

 

60 اتوبوس نیز که حامل 2350 شخص مسلح بود، در روز جمعه از زبدانی وارد استان ادلب شدند که در اشغال گروههای تروریستی قرار دارد.

 

یک روز پس از اجرای این توافق -26 فروردین- بود که یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی اتوبوس‌های حامل ساکنان الفوعه و کفریا در منطقه «الراشدین» در غرب حلب منفجر شد که در پی آن 125 نفر کشته و بیش از 500 نفر دیگر زخمی شدند.

 

این جنایت که واکنشها و محکومیتهای زیادی در پی داشت، هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفت.

 

«حسین راغب»، عضو پارلمان سوریه اما انفجار تروریستی مذکور را طرحی از سوی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه توصیف و تأکید کرد که بر اساس اطلاعاتی موثق، اردوغان مبلغ 15 میلیون یورو به تروریست ها داده بود تا توافق خروج اهالی شهرک های شیعه نشین الفوعه و کفریا  را ناکام گذاشته و اجرای توافق مربوط به آن را متوقف کنند

ارسال نظرات
پر بیننده ها