خبرهای داغ:
همزمان با تولد دوباره سروش نوجوان برپا می‌شود
مجید بلالی مدیرعامل موسسه انتشاراتی سروش، از انتشار دوباره سروش نوجوان، نشریه محبوب نوجوانان دیروز، پس از وقفه‌ای ده ساله خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۹۲۵۷
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، همزمان با دوم اردیبهشت ماه زادروز دکتر قیصر امین‌پور، بنیانگذار نشریه سروش نوجوان، طی مراسم ساده‌ای دوره جدید انتشار سروش نوجوان آغاز خواهد شد.

مجید بلالی مهمترین دلیل این اقدام را خلأ و شکاف بزرگ در کشور در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری فرهنگی برای این گروه سنی دانسته که یکی از پرتلاطم‌ترین و حساس‌ترین برهه‌های زندگی است و شخصیت و مسیر آینده افراد جامعه در آن شکل می‌گیرد. برهمین اساس سیاستگذاران فرهنگی در سازمان صدا و سیما اقدام به تأسیس شبکه امید و  انتشار دوباره مجله سروش نوجوان نموده‌اند. به گفته بلالی مهمترین دلیل موفقیت سروش نوجوان توجه جدی به نوجوانان اهل قلم بود.

 

مراسم جشن تولد قیصر امین‌پور، روز شنبه دوم اردی‌بهشت از ساعت ده صبح در ساختمان موسسه سروش، واقع در خیابان شهید مطهری نبش خیابان شهید مفتح برپا خواهد شد.

 سروش نوجوان، ماهنامه ادبی هنری بود که در فروردین ماه 1367 به مدیر مسئولی مهدی فیروزان و با شورای سردبیری قیصر امین‌پور، فریدون عموزاده خلیلی و بیوک ملکی منتشر شد. این نشریه که در سه سال آخر به سردبیری محمدرضا سرشار (رضا رهگذر) منتشر می‌شد، در اسفند 85 به‌دلیل برخی مشکلات از انتشار بازماند.

دکتر قیصر امین‌پور، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در روز 2 اردی‌بهشت سال 1338 در گتوند دزفول به دنیا آمد و در 8 آبان سال 1386 پس از 8 سال بیماری ناشی از یک تصادف شدید، درگذشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها