خبرهای داغ:
"دونالد ترامپ" فرمان جدیدی را امضا کرد که به موجب آن موقعیت شغلی نیروهای خارجی آمریکا در معرض تهدید قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۸۴۹۲۴۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، رویترز گزارش کرد: "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، وعده انتخاباتی خود را درمورد حمایت از کالا و نیروی کار آمریکایی با امضای یک فرمان اجرایی جدید، محقق کرد.

به موجب فرمان اجرایی جدید، مراکز دولتی آمریکا موظف به اصلاح برنامه صدور روادید H1-B هستند؛ اقدامی که سنگ بزرگی بر سر راه شرکت‌ها برای جذب نیروی کار خارجی قرار می‌دهد.

ترامپ هنگام بازدید از یک شرکت بزرگ فناوری در ایالت ویسکانسین، فرمان اجرایی جدید موسوم به "جنس آمریکایی بخر و نیروی آمریکایی استخدام کن" را امضا کرد.

روادید H1-B به افرادی تعلق می‌گیرد که خواستار اقامت موقت در آمریکا برای کار در شرکت‌های فناوری هستند. این روادید سه ساله است و شخص متقاضی می‌تواند برای یک دوره سه ساله دیگر هم آن را تمدید کند.

تا پیش از این، به درخواست متقاضیان این نوع روادید خارج از نوبت رسیدگی می‌شد و شرکت‌های آمریکایی قادر بودند نیروی کار مورد نیاز خود را بدون اتلاف وقت و به سرعت جذب کنند. 

اداره مهاجرت آمریکا از ابتدای مارس، رسیدگی خارج از نوبت به متقاضیان روادید H1-B را موقتا لغو و اعلام کرد به درخواست این افراد نیز همانند روال معمول رسیدگی می‌شود و باید در صف انتظار باقی بمانند.

فرمان اجرایی جدید ترامپ حتی شرایط را از این هم سخت‌تر می‌کند و موانع بیشتری بر سر راه جذب نیروی کار خارجی پیش پای شرکت‌های آمریکایی قرار می‌گیرد.

ترامپ پیش از امضای این فرمان اجرایی گفت: در شرایط کنونی روادید کار کاملا تصادفی به افراد اعطا می‌شود که به عقیده من این ساختار نیازمند تغییر است. باید کاری کنیم تا این نوع از روادید خاص فقط به افرادی اعطا شود که بالاترین سطح از مهارت و دستمزد را در اختیار دارند. این روادید نباید موجب جایگزین شدن شهروندان آمریکایی شود.

در اولویت قرار دادن شهروندان آمریکا در تمامی حوزه‌های تجاری، مالیاتی، مهاجرتی و بین‌المللی یکی از شعارهای انتخاباتی ترامپ بود و حالا او می‌خواهد با اصلاح قانون روادید کار H1-B  به این وعده خود جامه عمل بپوشاند.

هنوز هیچ فرمان اجرایی درباره روادید نوع H-4 که به همسران متقاضیان روادید H-1B مربوط می‌شود، امضا نشده است. طبق این نوع روادید، همسران نیروهای کار حرفه‌ای که به طور موقت اجازه فعالیت در آمریکا را به دست آورده‌اند نیز از حق قانونی اشتغال بهره‌مند می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها